Martí Domínguez Romero, dir.

Matèria: ciències, filologia, geografia

Submatèries: biologia, filologia catalana

«Entre el coral i l'espiga» és el títol d'un bell poema de Blai Bonet que recull l'essència de la nostra costa, i potser la cala és l'essència de la nostra Mediterrània: aquell braç de mar que apunta entre muntanyes. En aquest número, coordinat pel professor Vicenç Rosselló, es fa una mirada a aquest espai emblemàtic de la nostra Mediterrània, no sols des d'una aproximació geogràfica i geomorfològica, sinó també des de l'art i la literatura. El monogràfic es complementa amb un homenatge al pintor paisatgista Joaquim Mir, a cura de Rosa Torres, Eva Mus i Anna Sanchis. També s'hi inclou un suggeridor assaig sobre Marie Curie de Pilar Goya i María Luisa Jimeno, il.lustrat per Agustín Sciammarella, així com un llarg reportatge sobre la plaga del morrut, un escarabat que ha mort milers de palmeres al nostre país i que amenaça molt seriosament el palmerar mediterrani.

Martí Domínguez Romero, d. [dir.]Mètode, 74. La cala encantada. Ciència i cultura al voltant de la cala mediterràniaa. Universitat de València.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 74. La cala encantada. Ciència i cultura al voltant de la cala mediterràniaa. Universitat de València.

MARTÍ DOMÍNGUEZ ROMERO, dir. Mètode, 74. La cala encantada. Ciència i cultura al voltant de la cala mediterràniaa. Valencia: Universitat de València. ISBN 1133-3987-74-v.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 74. La cala encantada. Ciència i cultura al voltant de la cala mediterràniaa. Valencia: Universitat de València; 112 p.