Mètode, 117. El llegat dels dinosaures

Martí Domínguez Romero, dir.

Matèria: ciències

Idioma: català

Any ed.: 2023

El número 117 de la revista se centra en la investigació paleontològica sobre els dinosaures. «L’estima popular pels dinosaures arranca gairebé des del mateix moment del seu descobriment científic a mitjan segle XIX», explica el paleontòleg Luis Alcalá en la introducció del nou monogràfic de Mètode. Luis Alcalá ha sigut el coordinador d’aquesta nova entrega de la revista de divulgació científica de la Universitat de València, que analitza la diversitat d’espècies de dinosaures, l’aplicació de les noves tecnologies en paleontologia, així com l’ús d’aquests animals per a la divulgació del coneixement científic i el desenvolupament de certes zones rurals i en el qual han participat Andrés Santos-CubedoJorge Orlando CalvoDaniel Vidal i Alberto Cobos Periáñez.

El número ens fa viatjar des de les zones de la conca del Maestrat, on trobem dinosaures com ara Portellsaurus sosbaynati o Moredallon beltrani que van habitar les zones que hui coneguem com Portell o Morella, fins als sauròpodes gegants de l’Argentina, on s’han descobert espècimens tan espectaculars com Notocolossus gonzalezparejasi Puertasaurus reuili, espècies que arribarien a pesar entre 70 i 80 tones. Aquest número també dedica un dossier, coordinat per Carles Sanchis Ibor, a explorar la gestió, conservació i sostenibilitat dels usos de l’aigua en un context de canvi climàtic i de sobreexplotació de recursos. La revista es completa amb les il·lustracions del paleoil·lustrador valencià Óscar Sanisidro, que a més explica com és el procés de reconstrucció artística d’animals que ja no existeixen.

Martí Domínguez Romero, d. [dir.] (2023). Mètode, 117. El llegat dels dinosaures. Universitat de València.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 117. El llegat dels dinosaures. Universitat de València, 2023.

MARTÍ DOMÍNGUEZ ROMERO, dir. Mètode, 117. El llegat dels dinosaures. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 9771133391174.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 117. El llegat dels dinosaures. Valencia: Universitat de València; 2023. 120 p.