Mètode, 109. El secuestro de la voluntad

La ciencia de las adicciones

Martí Domínguez Romero, dir.

ISSN: 2171-911X

Matèria: ciències

Any ed.: 2021

El monogràfic «El segrest de la voluntat. La ciència de les addiccions» ha estat coordinat pel catedràtic en Psicobiologia José Miñarro López (UV) i aporta una anàlisi en profunditat de les addiccions, des de les estructures anatòmiques que les fan possibles fins a aquells trastorns que traspassen el marc de l’ús de substàncies. Obrin el número el mateix José Miñarro i la professora de la Universitat de Saragossa Carmen Ferrer-Pérez amb un article que explora les arrels filogenètiques del sistema de recompensa cerebral. Els investigadors Arantza Sanvisens i Robert Muga analitzen els efectes del trastorn per ús d’alcohol sobre l’organisme humà. Les vies terapèutiques de recuperació disponibles per a les persones amb addicció a l’alcohol són explorades en l’article de l’equip de Rosa Jurado-Barba, coordinadora del Laboratorio de Psicofisiología de l’Instituto de Investigación Biomédica de l’Hospital 12 de Octubre de Madrid. Iván Montoya, director adjunt de la Divisió de terapèutica i conseqüències mèdiques de l’Institut Nacional sobre l’Abús de Drogues dels Estats Units, ens parla sobre les opcions farmacològiques disponibles per a lluitar contra l’addicció a les drogues. Finalment, Susana Jiménez-Murcia, coordinadora de la Unitat de Joc Patològic de l’Hospital Universitari de Bellvitge-IDIBELL, i els seus col·laboradors ens ofereixen una anàlisi en profunditat de l’addicció al joc. La portada del número i les obres que acompanyen el monogràfic són de l’artista Xisco Mensua. Hi trobarem també una revisió de la vida acadèmica d’Antoni Prevosti, una de les figures clau en el desenvolupament de la genètica com a disciplina a Catalunya, a càrrec del professor Francesc Mestres (UB). D’altra banda, Isabel Pont Niclòs i Jorge González García, investigadors de l’Institut de Ciència Molecular de la Universitat de València, aporten un article sobre el G-quàdruplex de l’ADN. A més, se celebren els 150 anys la Real Sociedad Española de Historia Natural amb un dossier especial de tres articles que ens faran viatjar per segle i mig d’associacionisme entre naturalistes a l’Estat espanyol.

Martí Domínguez Romero, d. [dir.] (2021). Mètode, 109. El secuestro de la voluntad. La ciencia de las adicciones. Universitat de València.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 109. El secuestro de la voluntad. La ciencia de las adicciones. Universitat de València, 2021.

MARTÍ DOMÍNGUEZ ROMERO, dir. Mètode, 109. El secuestro de la voluntad. La ciencia de las adicciones. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 9772171911096.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 109. El secuestro de la voluntad. La ciencia de las adicciones. Valencia: Universitat de València; 2021. 108 p.