+34 96 386 41 15

PUV - Publicacions Universitat València

Metamorfosis de la mirada

Museo y semiótica

Santos Zunzunegui

Col·lecció: Frónesis

ISBN: 978-84-376-2053-4

Matèria: art

Submatèries: teoria i ensenyament

Idioma: castellà

Coeditor: Ediciones Cátedra

Any ed.: 2003

Enquadernació: rústica

Format: 14 x 21 cm.

Pàgines: 176 pp.

Quan al món globalitzat i transfronterer actual l'art es confon cada vegada més amb l'espectacle i la dimensió estètica queda relegada a un segon pla ombrejat per l'obscena emergència de la seua determinació econòmica, el disseny precedeix l'objecte, la moda el comportament i la publicitat el producte. Això afecta els espais museístics convertits en objecte.

Disponibilitat: En existències

15,20 €

Sinopsi

Detalles

Cada vegada que es parla avui en dia d'un nou museu s'està parlant sobre una miqueta més que d'un lloc per a la contemplació més o menys encisada de determinades obres que han sigut socialment qualificades com artístiques. El Museu, en la mesura que és una composició d'un 'espai' arquitectònic, una 'col·lecció' d'obres i una 'proposta' de visió d'aquestes últimes, pot ser analitzat en termes discursius?,és possible i pertinent interrogar al Museu com si fòra un text, com l'expressió de d'un fer col·lectiu significant, i intentar llegir en ell la manifestació (una de tantes) de l'imaginari social? Diferents d'estil sociològic s'han avançat per a explicar aquesta "mania de museus" que sembla formar part indissoluble del nostre temps, però el text de Sants Zunzunegui adopta aquí un acostament de semiòtic, cercant comprendre el 'funcionament significatiu de l'objecte museu'.