Masculinidades en tela de juicio

Hombres y género en el primer tercio del siglo XX

Nerea Aresti

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2640-6

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2010

Aquest llibre aborda l'estudi de les transformacions de la masculinitat, entesa com construcció cultural, durant les primeres dècades del segle XX. Mitjançant una sèrie de processos judicials relacionats amb diversos casos criminals, Nerea Aresti investiga les identitats de gènere i l'evolució del que va ser considerat comportament legítim i il.legítim en un home.

Aquest llibre aborda l'estudi de les transformacions de la masculinitat, entesa com construcció cultural, durant les primeres dècades del segle XX. Nerea Aresti s'acosta a aquests canvis analitzant una sèrie de processos judicials relacionats amb diversos casos criminals. Aquests casos, serveixen per a investigar les identitats de gènere i l'evolució del que va ser considerat comportament legítim i il.legítim en un home. El treball parteix de la idea que els canvis en el significat de la masculinitat resulten decisius per a la vida de les dones, de manera que l'estudi s'inscriu en un projecte d'història feminista. Els models de virilitat, a més, no es construeixen solament en oposició a la feminitat, sinó també de cara als altres homes, qui, pels seus actes, el seu aspecte o la seva sexualitat, van marcar els límits externs de la masculinitat normativa.