Masculinidades en tela de juicio

Hombres y género en el primer tercio del siglo XX

Nerea Aresti

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2640-6

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2010

Aquest llibre aborda l'estudi de les transformacions de la masculinitat, entesa com construcció cultural, durant les primeres dècades del segle XX. Nerea Aresti s'acosta a aquests canvis analitzant una sèrie de processos judicials relacionats amb diversos casos criminals. Aquests casos, serveixen per a investigar les identitats de gènere i l'evolució del que va ser considerat comportament legítim i il.legítim en un home. El treball parteix de la idea que els canvis en el significat de la masculinitat resulten decisius per a la vida de les dones, de manera que l'estudi s'inscriu en un projecte d'història feminista. Els models de virilitat, a més, no es construeixen solament en oposició a la feminitat, sinó també de cara als altres homes, qui, pels seus actes, el seu aspecte o la seva sexualitat, van marcar els límits externs de la masculinitat normativa.

Aresti Esteban, N. [Nerea] (2010). Masculinidades en tela de juicio. Hombres y género en el primer tercio del siglo XX. Universitat de València.

Aresti Esteban, Nerea. Masculinidades en tela de juicio. Hombres y género en el primer tercio del siglo XX. Universitat de València, 2010.

ARESTI ESTEBAN, Nerea. Masculinidades en tela de juicio. Hombres y género en el primer tercio del siglo XX. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-376-2640-6.

Aresti Esteban, Nerea. Masculinidades en tela de juicio. Hombres y género en el primer tercio del siglo XX. Valencia: Universitat de València; 2010. 328 p.