Manuals de Consells de la ciutat de València (1400-1406)

Sandra Bernabeu Borja i Rafael Narbona Vizcaíno, eds.

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 86

ISBN: 978-84-1118-179-2

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Coeditor: Acadèmia Valenciana de la Llengua

Any ed.: 2023

Disponible en accés obert:

Els Manuals de Consells són els llibres registre on es recollien les decisions de govern de la ciutat de València, els quals, com a model de memòria política i administrativa, s’adoptaren a les viles reials del regne. La col·lecció de la ciutat de València, una de les més completes i antigues de Europa, es conserva des de l’any 1306 i, amb poques interrupcions, continua al llarg de tota l’edat mitjana i gran part de la moderna. El conjunt baixmedieval està format per cinquanta volums plurianuals, ben gruixuts, que constitueixen una font d’informació inestimable per apropar-se a la història de la ciutat. En aquesta ocasió, s’edita el primer volum del segle XV, que abasta de 1400 a 1406, i de les dades que ens proporciona, a part dels noms de tots els que formaren part del Consell i de les magistratures ciutadanes, cal destacar especialment les relacions que mantingué la ciutat en qualitat de capital amb la resta de viles i senyories del regne, amb les prelatures de l’Església, amb la monarquia, la cort i els oficials reials, així com amb les autoritats i ciutats dels regnes veïns... Una informació molt heterogènia que permet reconstruir el paisatge geopolític de l’època.

Estudi introductori

L’arxiu i les fonts municipals

La projecció urbana

La provisió de la ciutat

Les problemàtiques ciutadanes

El Manual de Consells 1400-1406

Criteris de transcripció i edició

MANUAL DE CONSELLS

(1400 – 1406)

Índex antroponímic

Índex toponímic

Narbona Vizcaíno, R. [Rafael] & Bernabeu Borja, S. [Sandra ] (eds.) (2023). Manuals de Consells de la ciutat de València (1400-1406). Universitat de València.

Narbona Vizcaíno, Rafael y Bernabeu Borja, Sandra (eds.). Manuals de Consells de la ciutat de València (1400-1406). Universitat de València, 2023.

NARBONA VIZCAÍNO, Rafael y BERNABEU BORJA, Sandra (eds.). Manuals de Consells de la ciutat de València (1400-1406). Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-1118-179-2.

Narbona Vizcaíno, Rafael y Bernabeu Borja, Sandra (eds.). Manuals de Consells de la ciutat de València (1400-1406). Valencia: Universitat de València; 2023. 592 p.