Los procesos de Juana de Arco

Submatèries: història medieval

Coeditor: Editorial Universidad de Granada

Any ed.: 2005

Aquest llibre ja clàssic de Georges i Andrée Duby, a partir dels processos de condemna (1431) i de rehabilitació (1456) de Joana d'Arc, conta la història de la llegenda, i mostra com, al voltant de la veu de Joana, les raons i els silencis de la maquinària judicial eclesiàstica dibuixen l'entramat de forces d'un segle: heus ací el revers del gran mite nacional francès.

De la condemna del 1431 a la rehabilitació del 1456, els dos processos de Joana d'Arc conten la història sobre la llegenda. Ens parlen de les exigències i de la prudència dels reis, la pesada maquinària jurídica d'un clergat parapetat darrere les regles del procediment, la inquietud d'una Església de l'ordre enfront dels nous moviments, les esperances i les revoltes de la religiositat popular. Amb la creació d'aquest llibre, ja clàssic, Georges i Andrée Duby ens mostren com, al voltant de la veu de Joana, les raons i els silencis dibuixen l'entramat de forces d'un segle: heus ací el revers del major mite nacional francès.