Índex del llibre:

Los hábitos de movilidad en la Universitat de València (2005-2006)

Problemas de acceso a los campus y sostenibilidad

Juan M. Albertos, Joan Noguera, María D. Pitarch, Julia Salom

Col·lecció: Desarrollo Territorial

ISBN: 978-84-370-6750-6

Matèria: economia, geografia

Coeditor: Instituto Interuniversitario de Desarrollo Local

Any ed.: 2008

Les pautes de mobilitat quotidiana entre lloc de residència i lloc de treball o d'estudi són un element fonamental de la qualitat de vida dels universitaris, amb notables implicacions per a la sostenibilitat urbana i la protecció del medi ambient. Des d'aquesta noble perspectiva, aquest estudi presenta i analitza els resultats de la I Enquesta sobre Hàbits de Mobilitat de la Universitat de València (2005-2006). Els universitaris fan un ús notable del transport col·lectiu, però en els últims anys s'està produint un cert abandó d'alguns mitjans de transport públic, que no és compensat per més ús de la bicicleta. Es fa així necessària l'elaboració d'un Pla de Mobilitat Universitària, integrat en una estratègia de mobilitat metropolitana, en el qual les administracions públiques i la Universitat adquirisquen compromisos per a avançar cap a un model més sostenible.