Vida y viajes de la señora Nancy Prince

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2008

Aquesta narració, escrita el 1850, relata les peripècies al llarg de la seua infància de Nancy Gardner Prince, una afroamericana lliure. En descriu la residència a la Rússia imperial del 1824 al 1833, el retorn a Boston i les dues visites a l'exòtica Jamaica durant la primera meitat del segle XIX. El periple vital que l'autora traça en el text i el retrat que dibuixa de sí mateixa com a viatgera incansable l'allunyen de l'estereotip victimista tan benvolgut en l'època, i la transformen en una dona audaç i autosuficient, capaç de creuar oceans i mars a la recerca d'una identitat difícil de trobar en l'Amèrica del Nord de les primeres dècades del segle XIX. El resultat és una narració fascinant que convida, potser com poques altres, a seguir indagant en la vitalitat que s'oculta entre les línies escrites per les dones afroamericanes.

Manuel Cuenca, C. [Carme] & Prince, N. [Nancy] & Saiz, S. [Sergio] (2008). Vida y viajes de la señora Nancy Prince. Universitat de València.

Manuel Cuenca, Carme y Prince, Nancy y Saiz, Sergio. Vida y viajes de la señora Nancy Prince. Universitat de València, 2008.

MANUEL CUENCA, Carme y PRINCE, Nancy y SAIZ, Sergio. Vida y viajes de la señora Nancy Prince. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7269-2.

Manuel Cuenca, Carme y Prince, Nancy y Saiz, Sergio. Vida y viajes de la señora Nancy Prince. Valencia: Universitat de València; 2008. 136 p.