Product Documents

València, l'Albufera, l'horta: medi ambient i conflicte social

Mara Cabrejas i Ernest Garcia

Col·lecció: Oberta, 44

ISBN: 978-84-370-2912-2

Matèria: sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 1997

En moltes zones costaneres del món, els equilibris ecològics estan amenaçats per l'asfalt, la contaminació, el turisme i les infrastructures. L'expansió urbana sobre planes al·luvials i sobre marjals té lloc pertot arreu. La pressió de València sobre el seu entorn n'és un bon exemple, més que no una excepció. En situacions així, la protecció del medi natural ha de comptar amb les persones afectades i, moltes vegades, participació implica conflicte: conflicte de valors, conflicte social. La sociologia ecològica, tot allò que s'esdevé quan una societat va adonant-se de la necessitat de no malbaratar l'herència de la Mare Terra. Aquest llibre recull i analitza els arguments dels grups i les organitzacions que tenen un interès directe en el debat sobre el futur de l'Albufera i de l'horta. Mostra també, amb dades d'enquesta, l'existència d'una opinió ciutadana favorable a la conservació del llac i al manteniment de l'agricultura d'horta. I desvetla implícitament que, sovint, l'actuació dels poder públics va per darrere del que la consciència social faria ja possible.

Cabrejas, M. [Mara] & Garcia, E. [Ernest] (1997). València, l'Albufera, l'horta: medi ambient i conflicte social. Universitat de València.

Cabrejas, Mara y Garcia, Ernest. València, l'Albufera, l'horta: medi ambient i conflicte social. Universitat de València, 1997.

CABREJAS, Mara y GARCIA, Ernest. València, l'Albufera, l'horta: medi ambient i conflicte social. Valencia: Universitat de València, 1997. ISBN 978-84-370-2912-2.

Cabrejas, Mara y Garcia, Ernest. València, l'Albufera, l'horta: medi ambient i conflicte social. Valencia: Universitat de València; 1997. 244 p.