Belén Vidal Villasur

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2002

Format: 17,0 x 23,5 cm

La interpretació de films basats en obres provinents d'altres mitjans a quina ha estat limitada per enfocaments crítics que privilegien l'obra original; aquest és el cas, especialment, de les adaptacions dels clàssics de la literatura. A través de l'anàlisis detallades de dos films contemporanis - The Age of Innocence (Martin Scorsese, 1993) i The Portrait of a Lady (Jane Campion, 1996)-, aquest treball replanteja l'adaptació com una manera de recreació del passat que cristal·litza a través de les textures de l'anomenada popularment pel·lícula d'època. Traslladant la reescriptura de dos textos del realisme literari nord-americà al context de l'obra de tots dos cineastes, l'anàlisi comparativa es concentra en la imatge mentre que portadora d'una memòria intertextual recuperada sota el prisma de diferents discursos contemporanis.

Vidal Villasur, B. [Belén] (2002). Textures of the Image: Rewriting the American Novel in the Contemporary Film Adaptation. Universitat de València.

Vidal Villasur, Belén. Textures of the Image: Rewriting the American Novel in the Contemporary Film Adaptation. Universitat de València, 2002.

VIDAL VILLASUR, Belén. Textures of the Image: Rewriting the American Novel in the Contemporary Film Adaptation. Valencia: Universitat de València, 2002. ISBN 978-84-370-5423-0.

Vidal Villasur, Belén. Textures of the Image: Rewriting the American Novel in the Contemporary Film Adaptation. Valencia: Universitat de València; 2002. 146 p.