Product Documents

Repartiments a la Corona d'Aragó (segles XII-XIII)

Enric Guinot, Josep Torró, eds.

Col·lecció: Història, 30

ISBN: 978-84-370-6752-0

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Any ed.: 2007

Els llibres de repartiment han estat un objecte privilegiat de la historiografia tradicional sobre les grans conquestes hispàniques. Si semblava que tot podia estar dit, els nous plantejaments de la historiografia europea sobre l'expansió feudal dels segles XI al XIII han obligat en els darrers anys a una profunda revisió dels processos colonitzadors desenvolupats a les fronteres de la Cristiandat llatina. Aquest llibre aplega les contribucions presentades al Col·loqui sobre Repartiments a la Corona d'Aragó (segles XII i XIII) celebrat a València el 31 de gener del 2005. Els autors proposen una revisió general de la problemàtica a través d'una nova anàlisi de les experiències colonitzadores que van seguir a les conquestes de la Vall de l'Ebre, la regió de Tortosa, l'illa de Mallorca i el Regne de València.

INTRODUCCIÓ: RETORN ALS REPARTIMENTS

REPARTOS DE TIERRAS EN EL TRANSCURSO DE LA CONQUISTA FEUDAL DEL VALLE DEL EBRO (1080-1160)

LES CONQUESTES CATALANES DEL SEGLE XII I ELS REPARTIMENTS

ELS REPARTIMENT DE MALLORCA: DIVERSITAT DE FONTS I D’INTERPRETACIONS METROLÒGIQUES

EL REPARTIMENT FEUDAL DE L’HORTA DE VALÈNCIA AL SEGLE XIII: JERARQUITZACIÓ SOCIAL I REORDENACIÓ DEL PAISATGE RURAL

GUERRA, REPARTIMENT I COLONITZACIÓ AL REGNE DE VALÈNCIA (1248-1249)

Guinot Rodríguez, E. [Enric] & Torró, J. [Josep] (2007). Repartiments a la Corona d'Aragó (segles XII-XIII). Universitat de València.

Guinot Rodríguez, Enric y Torró, Josep. Repartiments a la Corona d'Aragó (segles XII-XIII). Universitat de València, 2007.

GUINOT RODRÍGUEZ, Enric y TORRÓ, Josep. Repartiments a la Corona d'Aragó (segles XII-XIII). Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6752-0.

Guinot Rodríguez, Enric y Torró, Josep. Repartiments a la Corona d'Aragó (segles XII-XIII). Valencia: Universitat de València; 2007. 276 p.