Relación entre los teatros español e italiano: siglos XVI-XX

Irene Romera, Josep Lluís Sirera, eds.

Col·lecció: Parnaseo, 5

ISBN: 978-84-370-6668-4

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola, filologia francesa i italiana

Any ed.: 2007

Els historiadors dels teatres espanyol i italià s'han mostrat tradicionalment poc proclius a establir ponts que permeten els estudis comparatius entre dos teatres tan rics i complexos, més enllà d'algunes èpoques (el segle XVI) o autors concrets (Goldoni, Pirandello). I, tanmateix, es tracta de dues tradicions dramàtiques que presenten punts de contacte al llarg de pràcticament tota la seua història. L'època medieval, la renaixentista... però també els segles XVIII i XIX o el moment present, ens ofereixen exemples d'això. Exemples que no sempre s'han estudiat amb la profunditat deguda ni han estimulat, en la mesura que es mereixen, línies d'investigació conjuntes. Per sort, la situació està experimentant un canvi en sentit positiu: projectes d'investigació presentats en diverses universitats espanyoles i italianes i reunions internacionals, com el Simposi les Actes del qual ací s'editen, són la millor prova de l'esperançador futur que viuen els estudis sobre les relacions entre ambdós teatres.

Romera, I. [Irene] & Sirera Turó, J. L. [Josep Lluís] (2007). Relación entre los teatros español e italiano: siglos XVI-XX. Actas del Simposio Internacional celebrado en Valencia (21-22 de Noviembre de 2005). Universitat de València.

Romera, Irene y Sirera Turó, Josep Lluís. Relación entre los teatros español e italiano: siglos XVI-XX. Actas del Simposio Internacional celebrado en Valencia (21-22 de Noviembre de 2005). Universitat de València, 2007.

ROMERA, Irene y SIRERA TURÓ, Josep Lluís. Relación entre los teatros español e italiano: siglos XVI-XX. Actas del Simposio Internacional celebrado en Valencia (21-22 de Noviembre de 2005). Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6668-4.

Romera, Irene y Sirera Turó, Josep Lluís. Relación entre los teatros español e italiano: siglos XVI-XX. Actas del Simposio Internacional celebrado en Valencia (21-22 de Noviembre de 2005). Valencia: Universitat de València; 2007. 180 p.