Product Documents

Proceso a un maestro republicano

Historia de un proceso, memoria de un maestro republicano

M. Cruz Altabert Cuevas

Col·lecció: Història i Memòria del Franquisme, 3

ISBN: 978-84-370-5926-6

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2004

Aquest llibre despertarà l'interés de l'estudiós però també el de qui busque una història humana o, senzillament, un testimoni del passat, atés que hi trobarà tota la documentació franquista del procés sumaríssim contra el mestre republicà Vicente Altabert i totes les seues notes personals junt als escrits de l'autora i filla seua. Ací s'obre un diàleg a dues veus entre passat i present; entre dues vides paral·leles obligades a viure en èpoques diferents; entre dos processos vitals de creixement humà, un marcat per una causa judicial que porta el pare a afrontar, amb incredulitat primer i enteresa després, la condemna a mort, i l'altre, marcat per l'ànsia de conèixer de la filla que busca respostes i acaba convertint-se en historiadora gràcies a aquest reencontre. És la rehabilitació i dignificació, a través de l'exemple d'un mestre republicà bo i honest, de tots els homes i dones que van patir la desraó d'un passat pròxim i que foren víctimes de la barbàrie humana.

A modo de presentación, por Ismael Saz

Documentos de un proceso. Historia de una ejecución

La defensa imposible

En la normalidad republicana. Trabajos y referencias profesionales

Tras la cortina escrita. Cartas desde el campo de concentración y cárcel de Albaida

Las mensajeras libres. Escritos desde la prisión modelo de Valencia

Apéndice gráfico

Altabert Cuevas, M. C. [M. Cruz] (2004). Proceso a un maestro republicano. Historia de un proceso, memoria de un maestro republicano. Universitat de València.

Altabert Cuevas, M. Cruz. Proceso a un maestro republicano. Historia de un proceso, memoria de un maestro republicano. Universitat de València, 2004.

ALTABERT CUEVAS, M. Cruz. Proceso a un maestro republicano. Historia de un proceso, memoria de un maestro republicano. Valencia: Universitat de València, 2004. ISBN 978-84-370-5926-6.

Altabert Cuevas, M. Cruz. Proceso a un maestro republicano. Historia de un proceso, memoria de un maestro republicano. Valencia: Universitat de València; 2004. 274 p.