Product Documents

Any ed.: 2021

Pàgines: 148

Llibre en accés obert

This book has three main aims: (I) to determine the usefulness of English phrasal verbs for L2 learners based on their frequency of occurrence; (II) to offer a comparative exploration of the most common phrasal verbs between spoken American and British English across the subgenre of television crime dramas, and (III) to show the crucial role that adverbial particles play in decoding the meaning of phrasal verbs.

Des de la perspectiva de la lingüística cognitiva, s’aborda l’estudi dels verbs compostos amb tres objectius principals: 1) determinar la utilitat dels verbs compostos per als estudiants d’anglès com a llengua estrangera en funció de la freqüència d’ús; 2) oferir una exploració comparativa dels verbs compostos més comuns entre l’anglès parlat americà i el britànic, a partir del subgènere de les sèries policíaques, i 3) mostrar el paper cabdal que tenen les partícules adverbials en la descodificació del significat dels verbs compostos.

Citació

Rosca, A. [Andreea] (2021). Phrasal Verbs through the Lens of Cognitive Linguistics. A Study of Adverbial Particles in British and American Varieties through TV Crime Series. Universitat de València.

Rosca, Andreea. Phrasal Verbs through the Lens of Cognitive Linguistics. A Study of Adverbial Particles in British and American Varieties through TV Crime Series. Universitat de València, 2021.

ROSCA, Andreea. Phrasal Verbs through the Lens of Cognitive Linguistics. A Study of Adverbial Particles in British and American Varieties through TV Crime Series. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9133-412-5.

Rosca, Andreea. Phrasal Verbs through the Lens of Cognitive Linguistics. A Study of Adverbial Particles in British and American Varieties through TV Crime Series. Valencia: Universitat de València; 2021. 148 p.