Product Documents

Pergamins, processos i cartes reials

Documentació dispersa valenciana del segle XIII

Enric Guinot Rodríguez, ed.

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 46

ISBN: 978-84-370-7742-0

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Any ed.: 2010

Disponible en accés obert:

La gran majoria de la documentació valenciana del segle XIII, com a tot arreu, va ser escrita en la llengua de les elits: el llatí. Tanmateix, l'ús de les llengües romàniques va anar introduint-se en els escrits, sobretot en l'administració municipal, en bona mesura per iniciativa del mateix Jaume I. En aquesta obra es transcriuen 185 documents escrits al regne de València en català entre els anys 1265 i 1399 i conservats en diversos arxius, entre els quals destaquen l'Arxiu de la Corona d'Aragó de Barcelona i l'Arxiu Històric Nacional de Madrid. La majoria estan datats a la ciutat de València i destaquen també els redactats a les viles del nord, des de Castelló fins a Morella. Es tracta, doncs, d'una edició que no sols té un evident interès historiogràfic, sinó que aporta materials primerencs per a conèixer la història de la llengua a l'inici de la repoblació del nou regne.

Estudi introductori

Els arxius

La cronologia dels documents

La geografia dels documents

Els protagonistes i els continguts

Normes de transcripció

Arxius amb fons documentals

Catàleg

Col·lecció documental

Índex antroponímic

Índex toponímic

Guinot Rodríguez, E. [Enric] (2010). Pergamins, processos i cartes reials. Documentació dispersa valenciana del segle XIII. Universitat de València.

Guinot Rodríguez, Enric. Pergamins, processos i cartes reials. Documentació dispersa valenciana del segle XIII. Universitat de València, 2010.

GUINOT RODRÍGUEZ, Enric. Pergamins, processos i cartes reials. Documentació dispersa valenciana del segle XIII. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7742-0.

Guinot Rodríguez, Enric. Pergamins, processos i cartes reials. Documentació dispersa valenciana del segle XIII. Valencia: Universitat de València; 2010. 424 p.