Product Documents

Pensar la complejidad. Crisis y metamorfosis (1ª ed. rústica)

Edgar Morin

Ana Sánchez, ed.

Col·lecció: Honoris Causa, 26

ISBN: 978-84-9134-367-7

Matèria: filosofia, sociologia i política

Any ed.: 2019

Format: 16,5 x 23 cm

Abordar l’obra d’Edgar Morin –sociòleg, politòleg, epistemòleg, periodista...–, requereix renunciar al pensament compartimentat. El seu esforç per concebre la complexitat antroposocial el condueix al pensament complex, transdisciplinar. La seua originalitat resideix en l’elaboració i aplicació de nocions i conceptes d’una teoria de la complexitat: de formació marxista, reelabora la noció de dialèctica per la de dialògica, a partir de la teoria de sistemes i la cibernètica. En ‘El Mètode’ relliga molt diverses disciplines, del coneixement científic (física, biologia) a l’ètica. Els textos recollits en aquest volum, publicat amb motiu de la seua investidura com a doctor honoris causa per la Universitat de València, són una succinta mostra de la seua ingent obra.

Nota de la editora

DISCURSOS PRONUNCIADOS

EN EL ACTO DE INVESTIDURA

Laudatio, a cargo de Ana Sánchez

Lectio, pronunciada por Edgar Morin

Palabras de clausura del Excmo. y Mgfco. Sr. Rector Francisco Tomás Vert

BIOBIBLIOGRAFÍA

ESCRITOS SELECCIONADOS

1. La crisis femenina

2. A propósito de los siete saberes

3. Por una política de civilización

4. Pensar la complejidad

5. Complejidad restringida, complejidad general

ENTREVISTA CON EDGAR MORIN: DE SITGES A CERISY-LA-SALLE

Morin, E. [Edgar] (2019). Pensar la complejidad. Crisis y metamorfosis (1ª ed. rústica). Universitat de València.

Morin, Edgar. Pensar la complejidad. Crisis y metamorfosis (1ª ed. rústica). Universitat de València, 2019.

MORIN, Edgar. Pensar la complejidad. Crisis y metamorfosis (1ª ed. rústica). Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-367-7.

Morin, Edgar. Pensar la complejidad. Crisis y metamorfosis (1ª ed. rústica). Valencia: Universitat de València; 2019. 192 p.