Product Documents

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2022

Format: 13,5 x 19,5 cm

Jeroni d’Estridó fou pregonament conegut al llarg de l’edat mitjana per la seua responsabilitat sobre la Vulgata llatina i sobre un conjunt important d’obres, pròpies o atribuïdes. El present volum pretén, precisament, completar el nostre coneixement de les traduccions al català d’obres reals o assignades a Jeroni realitzades durant els segles XIV-XVI, amb atenció especial a tres títols que contenen parts dedicades a normes de comportament femení o exemples de conducta: ‘De custodia virginitatis’, la coneguda epístola a la verge Eustòquia; l’‘Epitaphium sanctae Paulae’, traduït amb el títol de ‘Vida de santa Paula’, i el ‘Libre de la regla y modo de vida de les monges’, és a dir, la traducció de les “Regula monacharum” atribuïdes a sant Jeroni Gil i impreses a València l’any 1517, amb una dedicatòria a Maria Enríquez i de Borja. L’edició moderna d’aquestes traduccions ofereix al lector la possibilitat de comprovar-ne personalment les bondats.

I. ESTUDI
1. Sobre les traduccions catalanes medievals d'obres de sant Jeroni
2. L'epístola a Eustòquia sobre la virginitat i el còdex de Santes Creus
3. La vida de santa Paula
4. El Libre de la regla y modo de viure de les monges
5. Criteris d'edició

II. EDICIÓ
L'Epístola que sent Jerònim tramès a sancta Eustoxi
La Vida de santa Paula
El Libre de la regla y modo de viure de les monges

III. APÈNDIX
La vida de sant Jeroni segons la Llegenda Àuria

Martínez Romero, T. [Tomàs] (2022). Paula, Eustòquia i la duquessa de Gandia. Traduccions antigues d'obres de Sant Jeroni sobre comportament femení. Universitat de València.

Martínez Romero, Tomàs. Paula, Eustòquia i la duquessa de Gandia. Traduccions antigues d'obres de Sant Jeroni sobre comportament femení. Universitat de València, 2022.

MARTÍNEZ ROMERO, Tomàs. Paula, Eustòquia i la duquessa de Gandia. Traduccions antigues d'obres de Sant Jeroni sobre comportament femení. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-9191-232-3.

Martínez Romero, Tomàs. Paula, Eustòquia i la duquessa de Gandia. Traduccions antigues d'obres de Sant Jeroni sobre comportament femení. Valencia: Universitat de València; 2022. 274 p.