Parc Natural de la Serra Gelada

Les llums de l'abisme

Jaume Fuster, Francesc Xavier Llorca, Vicenç Mª Roselló, Carolina Frías, Joan Piera

ISBN: 978-84-9133-140-7

Matèria: ciències, geografia

Submatèries: biologia

Idioma: català

Any ed.: 2018

Enquadernació: cartoné

Pàgines: 128

Parc Natural de la Serra Gelada, les llums i l’abisme és una publicació que ens convida a descobrir aquest singular espai natural marítim i terrestre del litoral alacantí, des d’una mirada geològica i biològica, però també històrica, artística i cultural, com una perfecta sinergia entre diferents autors especialitzats. Un recorregut fotogràfic amb imatges encisadores de gran qualitat visual i exhaustives descripcions i reflexions que ens guiaran per aquest paisatge màgic. Abruptes penya-segats que s’alcen quasi verticals des del nivell del mar, per a després descendir suaument cap a les terres de Benidorm i Alfàs del Pi a la Marina Baixa, entre innombrables galeries, forats, coves, avencs i túnels, originats per la dissolució càrstica i l’erosió marina. Enclavament estratègic per a la pesca i la vigilància marítima però també com a refugi i trinxera, que ha estat testimoni de nombroses històries de corsaris, contrabandistes i carrabiners, que han deixat petjada en la seua toponímia. Un llibre que destaca el gran valor ecològic i ambiental d’aquest entorn, que conté la duna fòssil penjant més alta del Mediterrani i una gran diversitat d’ecosistemes, tan terrestres com marins, vitals per a la conservació del nostre patrimoni natural.

Citació

AA.VV. (2018). Parc Natural de la Serra Gelada. Les llums de l'abisme. Universitat de València.

AA.VV. Parc Natural de la Serra Gelada. Les llums de l'abisme. Universitat de València, 2018.

AA.VV. Parc Natural de la Serra Gelada. Les llums de l'abisme. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9133-140-7.

AA.VV. Parc Natural de la Serra Gelada. Les llums de l'abisme. Valencia: Universitat de València; 2018. 128 p.

Copiar al portapapeles