País Valencià, segle XXI. Sud enllà

El País Valencià vist des de Catalunya

Martí Domínguez Romero, ed.

Col·lecció: Quaderns d'Orientació Valencianista

ISBN: 978-84-370-7686-7

Matèria: sociologia i política

Idioma: català

Coeditor: Valencians pel Canvi

Any ed.: 2010

Aquest nou títol de la sèrie "País Valencià, segle XXI" recull les opinions de destacats intel·lectuals de Catalunya sobre la visió que, al nord de la Sènia, es té de la realitat valenciana i, al capdavall, de les relacions entre dos països units per lligams lingüístics, culturals i històrics, però alhora amb símptomes preocupants de desconeixement i fins i tot de desafecció. I no sols pel conflicte polític entre els governs, sinó per una certa fatiga i incomoditat pel "cas valencià" que sembla instal.lar-se entre els intel·lectuals del Principat. No sense raó, des de Catalunya es veu el País Valencià com un territori hostil, sense interlocutor solvent a qui adreçar-se. En certa manera, alguns dels textos que es publiquen confirmen aquest diagnòstic, tot i que d'altres assenyalen els avanços en la construcció d'un espai cultural comú. Participen en aquest volum Josep Maria Muñoz, Salvador Cardús, Francesc Roca, Carles Torner, Damià Pons, Miquel Barceló, Enric Juliana, Xavier Grasset, Jaume Sobrequés, Jordi Porta, Simona Skrabec, Julià Guillamon, Ramon Folch, Pilar Parcerisas, Eulàlia Duran, Josep Fontana, Josep Gifreu, Agustí Colomines, Xavier Folch i Martí Domínguez.

Domínguez Romero, M. [Martí] (2010). País Valencià, segle XXI. Sud enllà. El País Valencià vist des de Catalunya. Universitat de València.

Domínguez Romero, Martí. País Valencià, segle XXI. Sud enllà. El País Valencià vist des de Catalunya. Universitat de València, 2010.

DOMÍNGUEZ ROMERO, Martí. País Valencià, segle XXI. Sud enllà. El País Valencià vist des de Catalunya. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7686-7.

Domínguez Romero, Martí. País Valencià, segle XXI. Sud enllà. El País Valencià vist des de Catalunya. Valencia: Universitat de València; 2010. 194 p.