Product Documents

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2011

Aquesta obra sobre la qüestió del nacionalisme constitueix una de les recerques d'Eric Hobsbawm que han estat més aclamades i llegides fora dels àmbits estrictament acadèmics. Els esdeveniments de les darreries del segle XX a l'Europa de l'est i a les repúbliques soviètiques fins i tot han reforçat la importància central que té el nacionalisme en la història de les transformacions polítiques. Aquesta és una edició actualitzada a la llum d'aquests esdeveniments, amb un nou capítol final que es fa ressò de l'impacte dels dramàtics canvis que han tingut lloc. També s'hi inclouen mapes que il·lustren les nacionalitats, les llengües i les divisions polítiques de tot Europa als segles XIX i XX.

PRÒLEG

INTRODUCCIÓ

La nació com a novetat: de la revolució al liberalisme

Protonacionalisme popular

La perspectiva governamental

La transformació del nacionalisme. 1870-1918

L’apogeu del nacionalisme, 1918-1950

El nacionalisme a la darreria del segle XX

MAPES

ÍNDEX ANALÍTIC

Andreu Ruiz, N. [Neus] & Hobsbawm, E. J. [Eric John Ernest] (2011). Nacions i nacionalisme des del 1780. Programa, mite, realitat. Universitat de València.

Andreu Ruiz, Neus y Hobsbawm, Eric John Ernest. Nacions i nacionalisme des del 1780. Programa, mite, realitat. Universitat de València, 2011.

ANDREU RUIZ, Neus y HOBSBAWM, Eric John Ernest. Nacions i nacionalisme des del 1780. Programa, mite, realitat. Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-370-8014-7.

Andreu Ruiz, Neus y Hobsbawm, Eric John Ernest. Nacions i nacionalisme des del 1780. Programa, mite, realitat. Valencia: Universitat de València; 2011. 184 p.