Product Documents

Mercaderies i diners: la correspondència datiniana entre València i Mallorca (1395-1398)

Angela Orlandi, ed.

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 29

ISBN: 978-84-370-6737-7

Matèria: economia, història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Any ed.: 2008

Enquadernació: rústica

Format: 19 x 27 cm

Pàgines: 724 pp.

60,00 €

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

Sinopsi

Detalles

Es publiquen en aquest volum més de dos centenars de cartes intercanviades, a la fi del segle XIV, entre les seus de València i Mallorca de la Companyia Datini de Catalunya. Aquesta correspondència no sols informa de l'organització interna i de les estratègies de la companyia florentina, fins i tot els afers íntims i privats dels seus corresponsals, sinó que constitueix també una excel·lent font per a l'estudi de projecció econòmica de la ciutat de València a nivell europeu, en un model de relacions comercials inserit en un complex sistema de tràfics regionals i internacionals construït pels operadors econòmics estrangers, que connectava la capital valenciana amb la Mediterrània, amb altres terres ibèriques, amb el món africà i, a través de l'estret de Gibraltar, amb els espais atlàntics, des de Portugal i França, a Londres i Bruges.

Citació

Orlandi, A. [Angela] (2008). Mercaderies i diners: la correspondència datiniana entre València i Mallorca (1395-1398). Universitat de València.

Orlandi, Angela. Mercaderies i diners: la correspondència datiniana entre València i Mallorca (1395-1398). Universitat de València, 2008.

ORLANDI, Angela. Mercaderies i diners: la correspondència datiniana entre València i Mallorca (1395-1398). Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-6737-7.

Orlandi, Angela. Mercaderies i diners: la correspondència datiniana entre València i Mallorca (1395-1398). Valencia: Universitat de València; 2008. 724 p.

Copiar al portapapeles