Menor y responsabilidad parental en la Unión Europea

Coeditor: Tirant lo Blanch

Any ed.: 2021

Format: 15 x 21,5 cm

Un dels problemes claus de l’actual dret internacional privat de família a la Unió Europea és la nova regulació de la responsabilitat parental del menor a la llum del procés de reforma que ha patit el Reglament 2201/2003, Brussel·les II bis, i que ha culminat en el nou Reglament 2019/1111 o Brussel·les II ter. Aquesta monografia focalitza l’anàlisi en les solucions aportades pel primer des d’una mirada crítica que assumeix els problemes de funcionament del model detectats en la pràctica, tant en la jurisprudència com des de la doctrina. S’hi exposa detalladament el gran avanç que suposa el nou reglament en el procés d’integració de la UE en matèria de Dret Internacional privat de família, i també s’hi reflecteix una millor plasmació del principi de l’interès superior del menor, ja que aquest nou enfocament redundarà, previsiblement, en una protecció més eficaç dels menors involucrats en procediments transfronterers en matèria de responsabilitat parental a la UE.

González Marimón, M. [María] (2021). Menor y responsabilidad parental en la Unión Europea. Universitat de València.

González Marimón, María. Menor y responsabilidad parental en la Unión Europea. Universitat de València, 2021.

GONZÁLEZ MARIMÓN, María. Menor y responsabilidad parental en la Unión Europea. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-899-3.

González Marimón, María. Menor y responsabilidad parental en la Unión Europea. Valencia: Universitat de València; 2021. 504 p.