Product Documents

Memorias de un joven católico de derechas, soldado de la República (1915-1944)

Rafael del Romero

Carme Manuel, Josep-Vicent Garcia Raffi, eds.

Col·lecció: Història i Memòria del Franquisme, 29

ISBN: 978-84-370-8806-8

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2012

Com a soldat de l'exèrcit republicà, Rafael del Romero va portar sempre una màscara. Catòlic convençut i amb una ideologia política marcadament conservadora, es va veure obligat a combatre en el bàndol contrari al que defensava en el seu fur intern. El final del conflicte bèl·lic el va obligar igualment a buscar una estabilitat que li permetés seguir sobrevivint. Les adverses circumstàncies de la postguerra van truncar les ambicions de joventut i la que era una autèntica vocació literària i pedagògica. Només al final de la seua vida, va poder complir el seu somni i redactar aquestes memòries, un text confessional que aporta nous matisos i ajuda a recompondre l'encara inacabat mapa de la memòria històrica de la Guerra Civil i les contradiccions i drames personals dels seus protagonistes.

MEMORIAS DE UN JOVEN CATÓLICO DE DERECHAS, SOLDADO DE LA REPÚBLICA

Preámbulo

Capítulo I. Desde mi nacimiento hasta mi estancia en Ciudadela (Menorca)

Capítulo II. Mi vida en Campello (Alicante)

Capítulo III. Mi vida en Gerona

Capítulo IV. Mi largo soggiorno en Roma

Capítulo V. La guerra civil

Capítulo VI. La postguerra

Mi homenaje a Rosario, mi mujer

Semblanzas biográficas

Tres cartas de mi madre al Director del Colegio de los Salesianos de Ciudadela

Manuel Cuenca, C. [Carme] (2012). Memorias de un joven católico de derechas, soldado de la República (1915-1944). Universitat de València.

Manuel Cuenca, Carme. Memorias de un joven católico de derechas, soldado de la República (1915-1944). Universitat de València, 2012.

MANUEL CUENCA, Carme. Memorias de un joven católico de derechas, soldado de la República (1915-1944). Valencia: Universitat de València, 2012. ISBN 978-84-370-8806-8.

Manuel Cuenca, Carme. Memorias de un joven católico de derechas, soldado de la República (1915-1944). Valencia: Universitat de València; 2012. 212 p.