Product Documents

Los valencianos y el legado foral

Historia, sociedad, derecho

F. Javier Palao Gil, M. Pilar Hernando Serra, coords.

ISBN: 978-84-9134-242-7

Matèria: història, sociologia i política

Submatèries: teoria de la història i historiografia

Coeditor: Càtedra de Dret Foral Valencià

Any ed.: 2018

Format: 16,5 x 23 cm

L’interès pels Furs, la seua història i la seua època mai ha desaparegut del tot. I n’és una mostra aquest llibre, on un grup de professors de la Universitat de València reuneixen un conjunt de reflexions sobre aspectes molt diversos del llegat foral. D’una banda, s’estudia l’origen i l’aplicació del dret en l’època de vigència de la legislació valenciana i, d’una altra, s’analitza la realitat d’aquest dret després de ser abolit, destacant la militarització de les institucions, les pervivències jurídiques i la memòria dels Furs en la conflictiva instauració del liberalisme. A tot això s’afegeix la historiografia universitària sobre el dret foral en el segle XX i, des d’una perspectiva jurídica actual, el debat constitucional sobre la competència legislativa valenciana en matèria civil.

Hernando Serra, M. P. [María Pilar] & Palao Gil, F. J. [Francisco Javier ] (coords.) (2018). Los valencianos y el legado foral. Historia, sociedad, derecho. Universitat de València.

Hernando Serra, María Pilar y Palao Gil, Francisco Javier (coords.). Los valencianos y el legado foral. Historia, sociedad, derecho. Universitat de València, 2018.

HERNANDO SERRA, María Pilar y PALAO GIL, Francisco Javier (coords.). Los valencianos y el legado foral. Historia, sociedad, derecho. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9134-242-7.

Hernando Serra, María Pilar y Palao Gil, Francisco Javier (coords.). Los valencianos y el legado foral. Historia, sociedad, derecho. Valencia: Universitat de València; 2018. 256 p.