Índex del llibre:

Los tributos de la tierra

Fiscalidad y agricultura en España (siglos XII-XX)

Rafael Vallejo Pousada, ed.

Col·lecció: Història, 43

ISBN: 978-84-370-7042-1

Matèria: economia, història, sociologia i política

Submatèries: història contemporània, història medieval, història moderna

Coeditor: Universidad de Córdoba, Universidad de Vigo

Any ed.: 2008

La terra ha estat històricament el principal factor de producció, el suport dels sistemes de vida i organització social i política. En el llibre s'aborden, des de diverses òptiques i metodologies, moltes de les qüestions que es van debatre, primer, en la Trobada d'Investigadors sobre Fiscalitat i Agricultura i, després, en el XI Congrés d'Història Agrària, ambdós celebrats el 2005.

La terra ha estat històricament el principal factor de producció, el manteniment de la subsistència i la reproducció de l'espècie humana, el suport dels seus sistemes de vida i l'organització social i política. El producte dels camps, fruit de les persones que els conreen, s'escampa per tot el teixit socioeconòmic de les nostres societats històriques i alimenta no només les vides dels particulars i les seues organitzacions col·lectives, sinó també la més important d'aquestes organitzacions, l'Estat, l'origen i la naturalesa canviant del qual no es poden entendre sense l'impost. En el llibre s'aborden, des de diverses òptiques i metodologies, i amb un rigor notable, moltes de les qüestions que es van debatre, primer, en la Trobada d'Investigadors sobre Fiscalitat i Agricultura i, després, en el XI Congrés d'Història Agrària, ambdós celebrats el 2005.