Product Documents

Idioma: català

Coeditor: Departament d’Història Contemporània

Any ed.: 1991

L'objectiu d'aquest estudi, s'emmarca en una línia d'investigació clarament renovadora que pretén aprofundir i ajudar a aclarir dos aspectes fonamentals de la revolució burgesa al País Valencià. D'una banda, estudiar els efectes de la desamortització pel que pogueren tenir de negatiu en la futura industrialització i, de l'altra, analitzar els canvis afavorits per aquesta operació en l'estructura de la propietat (...). L'aspecte substancial d'aquest important treball d'investigació rau en l'estudi dels beneficiaris del procés (...). Així, l'autor posa de relleu la complexitat de la desamortització, les conseqüències de la qual no es limiten al moment mateix de la subhasta, sinó que es projecten econòmicament i, sobretot, socialment més enllà de la pública adjudicació (...). En aquesta línia, les conclusions que ens ofereix posen en relleu que la major part de la superfície rústica va anar a parar a mans dels petits i mitjans propietaris agrícoles (...) Al capdavall, les repercussions últimes de la desamortització se situen, segons l'autor, en aqueix canvi en la naturalesa de la propietat que forma part del procés de la revolució burgesa.

ÍNDEX
3. Els trets de l’estructura agrària: propietat i explotació
4. La desamortització: una inversió qüestionada
CONCLUSIÓ

Pons Pons, A. [Anaclet] (1991). La propietat a subhasta. La desamortització i els seus beneficiaris: inversió i mercat (València, 1855-1867). Universitat de València.

Pons Pons, Anaclet. La propietat a subhasta. La desamortització i els seus beneficiaris: inversió i mercat (València, 1855-1867). Universitat de València, 1991.

PONS PONS, Anaclet. La propietat a subhasta. La desamortització i els seus beneficiaris: inversió i mercat (València, 1855-1867). Valencia: Universitat de València, 1991. ISBN 978-84-370-0695-6.

Pons Pons, Anaclet. La propietat a subhasta. La desamortització i els seus beneficiaris: inversió i mercat (València, 1855-1867). Valencia: Universitat de València; 1991. 236 p.