La mujer de los orígenes

Imágenes de la mujer en la prehistoria occidental

Claudine Cohen

Traducció: Eva Teixidor

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2846-7

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2011

L'Home prehistòric era també una dona. Aquesta comprovació amb prou feines se'ls havia ocorregut als primers prehistoriadors, i durant molt temps la pregunta sobre el lloc i el paper que ocupava la dona ha estat marginada en les investigacions prehistòriques. La dona sovint va ser considerada com tristament passiva i reproductiva, i abandonada als fantasmes, als mites inspirats de la Bíblia, o a llocs comuns divulgats des del segle XIX. Avui, la celebritat de «Lucy» i de l'«Eva africana» testimonia un nou interès per l'existència de dones des dels temps remots del Paleolític. Aquest llibre qüestiona de manera crítica la història de les idees i de les proves (molt particularment aquelles tretes de sumptuoses representacions de dones en l'art prehistòric) per intentar dibuixar una imatge més real i veritable de les nostres antigues avantpassades.

Cohen, C. [Claudine] & Teixidor, E. [Eva] (2011). La mujer de los orígenes. Imágenes de la mujer en la prehistoria occidental. Universitat de València.

Cohen, Claudine y Teixidor, Eva. La mujer de los orígenes. Imágenes de la mujer en la prehistoria occidental. Universitat de València, 2011.

COHEN, Claudine y TEIXIDOR, Eva. La mujer de los orígenes. Imágenes de la mujer en la prehistoria occidental. Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-376-2846-7.

Cohen, Claudine y Teixidor, Eva. La mujer de los orígenes. Imágenes de la mujer en la prehistoria occidental. Valencia: Universitat de València; 2011. 176 p.