La mística de la feminidad, 2a ed.

Betty Friedan

Traducció: Magalí Martínez

Col·lecció: Feminismos, 100

ISBN: 978-84-376-3604-7

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra

Any ed.: 2016

Publicat originàriament en Estats Units en 1963, aquest llibre s'ha convertit en un clàssic del pensament feminista, que arriba a la segona edició. Friedan anomena “mística de la feminitat” a aquesta imatge d'allò “essencialment femení”, això del que parlen i al que es dirigeixen les revistes per a dones, la publicitat i els llibres d'autoajuda. És una forma moral fabricada en aquests anys, que pretén, com en un llit de Procust, fer viure a totes les dones. És un tant inautèntic que, si s'intenta portar a terme, produeix conseqüències cada vegada més greus. Comença per un difús malestar i acaba per produir malalties veritables. Estem davant un llibre extraordinàriament influent que ha resultat ser decisiu en l'acompanyament d'un dels canvis socials més determinants del segle xx: la posició i autoconsciència de les dones com grup.

Friedan, B. [Betty] (2016). La mística de la feminidad, 2a ed. Universitat de València.

Friedan, Bett. La mística de la feminidad, 2a ed. Universitat de València, 2016.

FRIEDAN, Bett. La mística de la feminidad, 2a ed. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-376-3604-7.

Friedan, Bett. La mística de la feminidad, 2a ed. Valencia: Universitat de València; 2016. 472 p.