La mirada inquieta

Educación artística y museos

Ricard Huerta, Romà de la Calle, eds.

Col·lecció: Oberta, 115

ISBN: 978-84-370-6195-5

Matèria: art

Submatèries: arts plàstiques

Idioma: castellà

Coeditor: MuVIM

Any ed.: 2005

Enquadernació: rústica

Format: 16 x 23 cm

Pàgines: 252 pp.

15,00 €

Disponible en formato electrónico:

Sinopsi

Detalles

Si realment Europa està cridada esdevenir el museu del món, hauríem d'estar preparats per a oferir la millor imatge als més diversos grups de visitants que ens necessitaran en el futur. Pensem que aquest llibre pot resultar adequat per a qualsevol persona mínimament preocupada per l'evolució de la realitat museística, i molt especialment per l'interès que generen les opinions dels públics, espectadors cada vegada menys passius d'aquesta realitat. Volem també que aquesta «mirada inquieta» puga ser un referent de l'esforç universitari per la formació de professionals en educació artística vinculats a institucions museístiques. El conjunt de les aportacions recull diferents reflexions sobre la complexa situació de la figura de l'educador especialista en museus d'art. Per a la seua formació hem de comptar amb la participació d'especialistes de diverses àrees de coneixement, de manera que el futur professional compte amb un ampli prisma, sempre obert a múltiples referències. Així, recollim opinions que provenen tant de l'antropologia com de la sociologia, la filosofia, la crítica d'art i, per descomptat, de l'educació artística. Esperem atendre alguns dels interessos de les noves instàncies museístiques i oferir una reflexió vàlida per a generar nous elements de tensió que ajuden a elaborar discursos educatius i museogràfics molt més coincidents amb la realitat.

Índex

Índex

ÍNDICE
Introducción. Ricard Huerta & Romà de la Calle
PRIMERA PARTE
SÍNTOMAS DE VITALIDAD, ESPACIOS EN CONSTRUCCIÓN E ICONOS MUTABLES
Museos y educadores: perspectivas y retos de futuro. Roser Juanola y Anna Colomer
Los departamentos de educación y acción cultural: Presentación de un modelo. Andrea A. Garcia i Sastre
La concepción de la cultura. Antonio Ariño
El espejo de la ekphrasis. Más acá de la imagen. Más allá del texto. La crítica de arte como paideia. Romà de la Calle
La mirada ética (ecológica) de la educación artística, antes de los museos. Muntsa Calbó
SEGUNDA PARTE
NUEVOS ITINERARIOS, ACCIONES Y EXPERIENCIAS
Educación artística en museos y centros de arte. Carla Padró
El diseño de espacios educativos en los museos. Algunas experiencias con talleres didácticos. Albert Esteve de Quesada
La educación artística en centros de arte contemporáneo: una alternativa para la construcción de aprendizajes. Lidón Beltrán Mir
Instrumentos para elaborar la estructura de una comunicación de arte contemporáneo
Las conferencias dinámicas del IVAM. Pepe Romero
Arte y educación en tiempos de cibercultura. Juan Carlos Arañó
Museo tipográfico urbano. La ciudad como un paisaje de letras. Ricard Huerta

Citació

Huerta, R. [Ricard] (2005). La mirada inquieta. Educación artística y museos. Universitat de València.

Huerta, Ricard. La mirada inquieta. Educación artística y museos. Universitat de València, 2005.

HUERTA, Ricard. La mirada inquieta. Educación artística y museos. Valencia: Universitat de València, 2005. ISBN 978-84-370-6195-5.

Huerta, Ricard. La mirada inquieta. Educación artística y museos. Valencia: Universitat de València; 2005. 252 p.

Copiar al portapapeles