La mirada de l'arquitecte

Demetrio Ribes i la seua càmera estereoscòpica

AA. DD.

Col·lecció: Catàlegs d'Exposicions

ISBN: 978-84-370-6745-2

Matèria: art

Submatèries: arts plàstiques

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2007

Enquadernació: cartoné

Demetrio Ribes Marco (València, 1875-1921) va ser un dels arquitectes valencians més rellevants de principi del segle XX. Format en la tradició eclèctica i en un entorn arquitectònic versàtil i divers, les seues obres es troben entre el vessant secessionista del modernisme i els preludis del racionalisme. El catàleg d'aquesta exposició ens dóna a conèixer una nova faceta de l'arquitecte, la de fotògraf aficionat, on la seua mirada ens revela els diferents objectes que el motivaven. El seu doble perfil, d'arquitecte i de constructor, la seua profunda relació amb el món de l'enginyeria, el seu esperit obert a nous llenguatges arquitectònics, a nous sistemes constructius, la seua actitud dinàmica i emprenedora davant la societat, el seu respecte a l'arquitectura del passat, són les directrius per entendre la seua obra constructiva i fotogràfica. El material forma part de la col.lecció Guillot-Ribes, propietat de la família de Demetrio Ribes. Són reproduccions digitals de plaques de vidre estereoscòpiques (6x13 cm), realitzades amb una de les càmeres sistema Vérascope de la casa Richard. Una col.lecció inèdita de fotografies que en molt poques ocasions han eixit a la llum.

VV.AA. (2007). La mirada de l'arquitecte. Demetrio Ribes i la seua càmera estereoscòpica. Universitat de València.

VV.AA. La mirada de l'arquitecte. Demetrio Ribes i la seua càmera estereoscòpica. Universitat de València, 2007.

VV.AA. La mirada de l'arquitecte. Demetrio Ribes i la seua càmera estereoscòpica. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6745-2.

VV.AA. La mirada de l'arquitecte. Demetrio Ribes i la seua càmera estereoscòpica. Valencia: Universitat de València; 2007. 312 p.