La exigibilidad de los derechos sociales

Teresa Vicente Giménez

Col·lecció: Drets Humans

ISBN: 978-84-370-6415-4

Matèria: economia

Coeditor: Editorial Tirant lo Blanch

Any ed.: 2006

Format: 21,5 x 15,5 cm

En aquesta obra es planteja la falta de desenvolupament d'una dogmàtica jurídica que permeta als drets socials la seua realització com a drets bàsics de la ciutadania social, com a autèntics drets fonamentadors de l'ordre polític i jurídic de l'Estat social i democràtic de Dret. En aquest sentit es denuncien els obstacles jurídics que els incapacita, a pesar del seu reconeixement constitucional, per a la seua efectivitat i exigibilitat, i s'aposta com a garantia per al seu compliment per una vinculació jurídica directa. L'exigibilitat dels drets socials es planteja ací, des de l'actual dialèctica local-global, com un avanç real en el projecte d'universalització efectiva dels drets humans, més enllà dels estrets marges nacionals a què es vinculen els drets de ciutadania, des d'una perspectiva jurídica pràctica pròxima a la internacionalització de la justícia social.

Vicente Giménez, T. [Teresa] (2006). La exigibilidad de los derechos sociales. Universitat de València.

Vicente Giménez, Teresa. La exigibilidad de los derechos sociales. Universitat de València, 2006.

VICENTE GIMÉNEZ, Teresa. La exigibilidad de los derechos sociales. Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-370-6415-4.

Vicente Giménez, Teresa. La exigibilidad de los derechos sociales. Valencia: Universitat de València; 2006. 132 p.