La cooperación al desarrollo y las universidades valencianas 2000-2005

Isidro Antuñano Maruri, Ximo Revert Roldán, eds.

Col·lecció: La Nau Solidària

ISBN: 978-84-370-6465-9

Matèria: sociologia i política

Coeditor: Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València

Any ed.: 2006

El Patronat Sud-Nord (FGUV) i la Universitat de València presentem el lector una iniciativa que va sorgir de l'estreta col·laboració que les universitats valencianes mantenim en matèria de cooperació al desenvolupament: projectes de cooperació conjunts, programes de formació com el Curs de postgrau de Cooperació, projectes de sensibilització com el I Congrés Internacional de Cooperació al Desenvolupament, així com la recent constitució del Comitè Universitari Valencià de Relacions Internacionals i Cooperació (CUVRIC). En tot aquest trajecte es feia necessari mostrar, de manera conjunta i articulada, què estan fent les universitats valencianes com a agents actius de la cooperació al desenvolupament, com estan organitzant les seues prioritats i les seues polítiques universitàries de cooperació, amb quins recursos humans i pressupostaris compten, com i de quina manera s'integren en el sistema general de l'ajuda oficial al desenvolupament, quina és l'especificitat de la seua acció universitària en el conjunt d'iniciatives de cooperació, com es relacionen amb altres agents socials i institucionals, etc. Aquestes pàgines contenen una primera aproximació a les estructures, funcions i programes d'actuació de la cooperació en cada universitat valenciana durant els últims cinc anys. Es tracta, sens dubte, d'un període fecund on les universitats s'han posicionat decididament en el panorama valencià canalitzant una part important del seu capital humà i científic al servei de la cooperació al desenvolupament. Ací es mostren alguns fets, alguns resultats.

Antuñano, I. [Isidro] & Revert, X. [Ximo] (2006). La cooperación al desarrollo y las universidades valencianas 2000-2005. Universitat de València.

Antuñano, Isidro y Revert, Ximo. La cooperación al desarrollo y las universidades valencianas 2000-2005. Universitat de València, 2006.

ANTUÑANO, Isidro y REVERT, Ximo. La cooperación al desarrollo y las universidades valencianas 2000-2005. Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-370-6465-9.

Antuñano, Isidro y Revert, Ximo. La cooperación al desarrollo y las universidades valencianas 2000-2005. Valencia: Universitat de València; 2006. 136 p.