La cohesió lèxica en seqüències narratives

Josep Ribera i Condomina

Col·lecció: Biblioteca Sanchis Guarner

ISBN: 978-84-9883-444-4

Matèria: filologia

Submatèries: crítica i teoria literària

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2012

"La cohesió lèxica en seqüències narratives" s'ocupa de les operacions cognitivodiscursives d'establiment de referents i de represa lèxica de la referència en síntesis argumentals de pel·lícules produïdes per estudiants de secundària i per periodistes cinema¬togràfics. Així, a partir d'una base teòrica eclècti¬ca, el treball de Josep Ribera efectua una anàlisi de la cohesió referencial que incideix en la interdepen¬dència discursiva entre el lèxic i la gramàtica i, doncs, entre la semàntica i la sintaxi. L'objectiu darrer del treball ha estat delimitar els problemes de la cohesió referencial en les produccions escri¬tes dels aprenents, per tal d'obrir la porta a la re-solució aplicada d'aquests problemes en l'àmbit de l'ensenyament de llengües.

Ribera i Condomina, J. [Josep] (2012). La cohesió lèxica en seqüències narratives. Universitat de València.

Ribera i Condomina, Josep. La cohesió lèxica en seqüències narratives. Universitat de València, 2012.

RIBERA I CONDOMINA, Josep. La cohesió lèxica en seqüències narratives. Valencia: Universitat de València, 2012. ISBN 978-84-9883-444-4.

Ribera i Condomina, Josep. La cohesió lèxica en seqüències narratives. Valencia: Universitat de València; 2012. 290 p.