La aparición del público durante la Ilustración europea

James Van Horn Melton

Traducció: Ricardo García

Col·lecció: Història, 68

ISBN: 978-84-370-7394-1

Matèria: història

Submatèries: història moderna

Any ed.: 2009

El comprensible estudi de James Melton analitza l'aparició del «públic» en l'Europa del segle XVIII. Es tracta d'una obra de síntesi comparativa, centrada a Anglaterra, França i els territoris de parla alemanya. La primera reavaluació crítica i en format llibre del que Habermas va encunyar l'esfera pública burgesa. Durant la Il·lustració, el públic va assumir un significat nou a mesura que els governs reconeixen el poder de l'opinió pública dins de la vida política; l'expansió de la cultura impresa va crear públics lectors nous, els autors i l'autoria van adquirir un estatus nou, el creixement dels teatres comercials i els salons, les cafeteries, les tavernes i les lògies maçòniques van promoure pràctiques de sociabilitat noves. Una important contribució als nous enfocaments de la història europea serà de gran interès.

García Pérez, R. [Ricardo] & Melton, J. V. [James Van Horn] (2009). La aparición del público durante la Ilustración europea. Universitat de València.

García Pérez, Ricardo y Melton, James Van Horn. La aparición del público durante la Ilustración europea. Universitat de València, 2009.

GARCÍA PÉREZ, Ricardo y MELTON, James Van Horn. La aparición del público durante la Ilustración europea. Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-370-7394-1.

García Pérez, Ricardo y Melton, James Van Horn. La aparición del público durante la Ilustración europea. Valencia: Universitat de València; 2009. 350 p.