Product Documents

L'esperit alemany en perill

Ernst Robert Curtius

Antoni Martí Montedre, introd.

Traducció: Marc Jiménez Buzzi

Col·lecció: Breviaris, 23

ISBN: 978-84-370-9257-7

Matèria: sociologia i política

Any ed.: 2014

Format: 10,5 x 18 cm

«L'esperit alemany en perill» constitueix la culminació d'una inquietud doble: d'una banda, planteja la necessitat de refundar l'humanisme des d'Alemanya i de l'altra, no es pot obviar que el Romanticisme s'havia plantejat les possibilitats d'un nou humanisme. Per tant, la seua percepció de la desintegració de la 'Bildung' no era aliena a aquesta visió de l'humanisme alemany del segle XIX. El que els romàntics consideraven la represa de la Grècia clàssica, Curtius ho planteja a través de Roma, la llatinitat i el cristianisme. Com els romàntics, considera que Alemanya té una missió. L'aristocratisme intel.lectual, una lectura singular de la tradició europea, el menyspreu per les masses i el complex diàleg cultural i polític d'Europa al segle XX són aspectes cabdals d'un text punyent i suggeridor, que permet entendre millor aspectes clau d'un llegat cultural que és, també, el nostre.

ÍNDEX

Introducció

L’esperit alemany en perill

Apèndix

Curtius, E. R. [Ernst Robert] & Jiménez Buzzi, M. [Marc] & Martí Monterde, A. [Antoni] (2014). L'esperit alemany en perill. Universitat de València.

Curtius, Ernst Robert y Jiménez Buzzi, Marc y Martí Monterde, Antoni. L'esperit alemany en perill. Universitat de València, 2014.

CURTIUS, Ernst Robert y JIMÉNEZ BUZZI, Marc y MARTÍ MONTERDE, Antoni. L'esperit alemany en perill. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9257-7.

Curtius, Ernst Robert y Jiménez Buzzi, Marc y Martí Monterde, Antoni. L'esperit alemany en perill. Valencia: Universitat de València; 2014. 332 p.