Sinopsi
Detalles
Índex
Índex
Pròleg a la primera edició, per Antonio Mendoza
Notes per a un prefaci
Nota a la segona edició
Capítol 1. L’espai de la didàctica de la llengua i de la literatura
1.1 La concepció tradicional
1.2 La didàctica de les llengües i la lingüística aplicada
1.3 La didàctica de la llengua i la literatura des de la pedagogia
1.4 La didàctica de les llengües i la psicologia
1.5 El concepte i els objectius de la didàctica de les llengües
1.6 Anotacions sobre les funcions del professorat de llengües
Capítol 2. La literatura i l’àmbit dels estudis literaris
2.1 El fet literari
2.2 Els fonaments dels estudis literaris
2.2.1 Història literària
2.2.2 Teoria de la literatura
2.2.3 Crítica literària
2.2.4 Literatura comparada
2.3 Valoració i perspectiva didàctica
Capítol 3. L’educació literària
3.1 Evolució de l’ensenyament literari i pluralisme metodològic
3.2 Competència literària
3.3 Dimensions educatives de la literatura
3.4 Literatura per a infants i per a joves
3.5 Comentari de textos
3.6 El fet de llegir
3.6.1 Què és llegir?
3.6.2 La follia més intel·ligent
3.6.3 La transgressió de tot tipus de coordenades
3.6.4 L’horrible perill
3.6.5 Llegir abans de saber llegir
3.6.6 Lectors sense experiència
3.6.7 Alguns apunts d’un pla de foment lector
Capítol 4. Currículum per a la didàctica de la literatura
4.1 Model curricular
4.2 Objectius generals i específics
4.3 Metodologia
4.4 Avaluació
Annexos
1. Algunes propostes d’investigació i de docència a l’aula
2. Telemàtica i ensenyament
3. Dues exemplificacions sobre la unitat didàctica i un projecte de biblioteca d’aula
Bibliografia