Investigaciones sanitarias sobre el medio ambiente valenciano (siglos XVI-XIX)

José María López Piñero

ISBN: 978-84-370-7871-7

Matèria: medicina

Any ed.: 2011

Les investigacions sanitàries sobre el medi ambient valencià des del Renaixement fins al segle XIX no són habitualment conegudes a causa principalment de dos obstacles. El primer és considerar que només les han iniciat l'ecologisme i l'especulació dogmatitzada del canvi climàtic i el segon és la situació sanitària actual. El continuat descens de les malalties infectocontagioses en els països rics i l'eradicació del paludisme o malària en els països en vies de desenvolupament i es preveia, per a inicis del present mil·lenni, la pràctica desaparició d'afeccions com la tuberculosi. Desgraciadament, durant les tres últimes dècades s'ha produït una reculada. Aquest llibre arreplega les investigacions que van realitzar Miguel Juan Pascual, Antonio José Cavanilles, Juan Bautista Peset Vidal, Vicente Peset Cervera i Constantino Gómez Reig.

López Piñero, J. M. [José María] (2011). Investigaciones sanitarias sobre el medio ambiente valenciano (siglos XVI-XIX). Universitat de València.

López Piñero, José María. Investigaciones sanitarias sobre el medio ambiente valenciano (siglos XVI-XIX). Universitat de València, 2011.

LÓPEZ PIÑERO, José María. Investigaciones sanitarias sobre el medio ambiente valenciano (siglos XVI-XIX). Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-370-7871-7.

López Piñero, José María. Investigaciones sanitarias sobre el medio ambiente valenciano (siglos XVI-XIX). Valencia: Universitat de València; 2011. 80 p.