Interinos en el empleo público

Régimen jurídico y puntos críticos tras el Real Decreto-Ley 14/2021

Remedios Roqueta, José Mª Goerlich

ISBN: 978-84-9134-896-2

Matèria: dret

Any ed.: 2021

Format: 15 x 21,5 cm

La gran quantitat de contractacions temporals ha sigut un problema històric en l’ocupació pública espanyola. A més, després d’anys de limitació –si no congelació– dels processos de selecció, ha adquirit dimensions notables que, molt probablement, fan necessària una intervenció legislativa. De fet, a part dels preceptes aprovats en les últimes lleis de pressupostos, hem assistit recentment a la formulació de diverses propostes en l’àmbit parlamentari, tant autonòmic com estatal, que intenten afrontar-ho mitjançant l’establiment de procediments de consolidació d’ocupació específics. La recent aprovació del RDL 14/2021 i, sobretot, les pretensions manifestades per a la tramitació parlamentària immediata d’aquest també se situen en aquesta línia. Aquest treball valora l’admissibilitat d’una intervenció d’aquest tipus. Després d’aprofundir en la regulació aplicable al personal interí (supòsits, procediment d’accés, drets i deures, i extinció), analitza la seua situació a la vista de les normes europees i espanyoles que protegeixen contra la utilització abusiva de contractes i nomenaments temporals. I, tot i la difícil adequació a la Directiva 1999/70 CE, formula possibles propostes per a la solució del problema.

Roqueta Buj, R. [Remedios] & Goerlich Peset, J. M. [José María] (2021). Interinos en el empleo público. Régimen jurídico y puntos críticos tras el Real Decreto-Ley 14/2021. Universitat de València.

Roqueta Buj, Remedios y Goerlich Peset, José María. Interinos en el empleo público. Régimen jurídico y puntos críticos tras el Real Decreto-Ley 14/2021. Universitat de València, 2021.

ROQUETA BUJ, Remedios y GOERLICH PESET, José María. Interinos en el empleo público. Régimen jurídico y puntos críticos tras el Real Decreto-Ley 14/2021. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-896-2.

Roqueta Buj, Remedios y Goerlich Peset, José María. Interinos en el empleo público. Régimen jurídico y puntos críticos tras el Real Decreto-Ley 14/2021. Valencia: Universitat de València; 2021. 198 p.