Jorge Hermosilla Pla, coord.

ISBN: 978-84-9133-504-7

Matèria: economia

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2022

Format: 21 x 29,7 cm

Disponible en accés obert:

Aquest estudi, centrat en l’anomenada economia blava, analitza els sectors de la Comunitat Valenciana lligats al litoral, com ara són el turisme costaner, els recursos vius i no vius, els ports, la construcció i reparació naval i el transport marítim. També sectors emergents com l’energia eòlica ‘offshore’, l’energia oceànica, la biotecnologia, l’extracció de minerals marins i el dessalatge. Mitjançant un treball col·lectiu, es pretén identificar els processos d’innovació econòmica i social en el territori valencià, i en aquest sentit, recull una anàlisi dels sectors més dinàmics d’aquesta economia, així com l’anàlisi espacial d’aquests, de manera que s’identifiquen els processos d’especialització i les febleses i fortaleses de cadascun d’ells a les comarques del Baix Maestrat, la Plana de Castelló, el Camp de Morvedre, l’àrea metropolitana de València, la Ribera Baixa, la Safor, les Marines, l’aglomeració urbana d’Alacant i el Baix Segura.

1 CONTEXTO GENERAL: INICIATIVAS DE ANÁLISIS - PROMOCIÓN DE LA ECONOMÍA AZUL

1.1 La Economía Azul en un contexto global

1.2 La Economía Azul en la Unión Europea y en España

1.3 La Economía Azul en España: Un enfoque regional

1.4 Apoyo a la innovación en la Economía Azul

1.5 Metodología del informe

2 LA ECONOMÍA AZUL EN LA COMUNITAT VALENCIANA

2.1 Litoral valenciano: el capital natural

2.2 Infraestructura de la Economía Azul (puertos públicos - marinas privadas)

2.3 La Economía Azul de la Comunitat Valenciana: un análisis territorial

2.4 Los sectores consolidados y emergentes de la Economía Azul en la Comunitat Valenciana

2.5 La formación y la investigación en el ámbito de la Economía Azul

3 LA ECONOMÍA AZUL DE LA COMUNITAT VALENCIANA: UN ANÁLISIS TERRITORIAL

DESDE LOS PACTOS - ACUERDOS TERRITORIALES DE EMPLEO (PATE)

4 LA INNOVACIÓN DE LA ECONOMÍA AZUL DESDE UN PUNTO DE VISTA TERRITORIAL

4.1 Punt Nàutic (proyecto experimental del pacto Marina Alta)

4.2 La Cátedra Interuniversitaria de la Economía Azul (UMH - UA)

4.3 Club Naútico de Santa Pola

4.4 Cluster Mar/Tech: Cluster marítimo, tecnológico y portuario de Alicante (Alicante Futura - Impulsa Alicante - PATE Ciudad de Alicante)

4.5 Instituto de Ecología Litoral

4.6 Playas de Gandía (Ayuntamiento de Gandía)

4.7 Superlabsport (Espacio de encuentro del ecosistema innovador – emprendedor de la industria portuaria - marítima) (Fundación Valenciaport)

4.8 Unión de empresas náuticas (Valencia)

4.9 Cofradía de pescadores de Castellón de la Plana: proyecto protección medioambiental (Premio FARO PORTCASTELLÓ)

4.10 Parque natural de la Sierra de Irta (Baix Maestrat)

5 CONCLUSIONES

Hermosilla Pla, J. [Jorge ] (coord.) (2022). Innovació territorial en l'economia blava de la Comunitat Valenciana / Innovación territorial en la economía azul de la Comunidad Valenciana. Universitat de València.

Hermosilla Pla, Jorge (coord.). Innovació territorial en l'economia blava de la Comunitat Valenciana / Innovación territorial en la economía azul de la Comunidad Valenciana. Universitat de València, 2022.

HERMOSILLA PLA, Jorge (coord.). Innovació territorial en l'economia blava de la Comunitat Valenciana / Innovación territorial en la economía azul de la Comunidad Valenciana. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-9133-504-7.

Hermosilla Pla, Jorge (coord.). Innovació territorial en l'economia blava de la Comunitat Valenciana / Innovación territorial en la economía azul de la Comunidad Valenciana. Valencia: Universitat de València; 2022. 272 p.