Ilustración y modernidad en Friedrich Schiller en el bicentenario de su muerte

Faustino Oncina Coves, Manuel Ramos Valera, eds.

Col·lecció: Oberta, 130

ISBN: 978-84-370-6545-8

Matèria: filosofia

Coeditor: MuVIM

Any ed.: 2006

Schiller pertany al nostre imaginari col·lectiu, en recrear mites i llegendes que ens són molt pròxims. A banda d'aqueixa familiaritat, remou estrats profunds de la nostra identitat europea i de la nostra civilització occidental. Estem davant un autor que va trencar les costures de tots els gèneres literaris i va aconseguir desfer-se del ferri marcatge de les disciplines angostes i dels patriotismes obtusos. Des de la seua càtedra de la Universitat de Jena, va exhortar els seus alumnes a transgredir els límits imposats per l'especialització i la professionalització del saber, a saltar-se les barreres que alcen l'academicisme i la reducció del coneixement a un mer valor de canvi.

INTRODUCCIÓN. Faustino Oncina y Manuel Ramos
FILOSOFÍA Y SOFÍA EN LA POESÍA DE SCHILLER
Martín Zubiria
DE LA LIBERTAD. ANUNCIO DE UNA ONTOLOGÍA ESTÉTICA
Juan Manuel Navarro Cordón
LA FILOSOFÍA DE LA HISTORIA EN SCHILLER Y KANT
Manuel Ramos Valera
ESTÉTICA E HISTORIA EN SCHILLER
José Vicente Selma
SCHILLER Y LA ILUSTRACIÓN
Faustino Oncina.
DE LO SUBLIME A LO TRÁGICO
Giovanna Pinna
EPISTEMOLOGÍA PARA LA ESTÉTICA Y LA POÉTICA DE FRIEDRICH SCHILLER
Pedro Aullón de Haro
UNA SOLUCIÓN REPUBLICANA PARA LA MONARQUÍA HISPÁNICA. DON CARLOS, PRÍNCIPE DE ESPAÑA DE F. SCHILLER
José Luis Villacañas Berlanga
HÖLDERLIN Y SCHILLER
Anacleto Ferrer
GRECIA COMO ALEGORÍA: SCHILLER Y WINCKELMANN
Salvador Mas
SCHILLER Y EL PRINCIPIO DE LA RESPONSABILIDAD ESTÉTICA
José Luis Molinuevo
A TRAVÉS DE LA BELLEZA SE LLEGA A LA LIBERTAD
Simón Marchán Fiz
EL VERSO DE SCHILLER
Martín Zubiria
LA PROSA DE FRIEDRICH SCHILLER
Isabel Hernández

Oncina Coves, F. [Faustino] & Ramos Valera, M. [Manuel] (2006). Ilustración y modernidad en Friedrich Schiller en el bicentenario de su muerte. Universitat de València.

Oncina Coves, Faustino y Ramos Valera, Manuel. Ilustración y modernidad en Friedrich Schiller en el bicentenario de su muerte. Universitat de València, 2006.

ONCINA COVES, Faustino y RAMOS VALERA, Manuel. Ilustración y modernidad en Friedrich Schiller en el bicentenario de su muerte. Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-370-6545-8.

Oncina Coves, Faustino y Ramos Valera, Manuel. Ilustración y modernidad en Friedrich Schiller en el bicentenario de su muerte. Valencia: Universitat de València; 2006. 260 p.