Product Documents

Historias de España contemporánea

Cambio social y giro cultural

Mónica Burguera, Christopher Schmidt-Novara, eds.

Col·lecció: Història, 45

ISBN: 978-84-370-7039-1

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2008

Els articles inclosos en aquest volum reflecteixen moltes de les adreces i contextos en què estan evolucionant les històries contemporànies d'Espanya actuals. En aquest sentit, el conjunt de les contribucions emergeixen d'un rerefons comú associat a la història social i incorporen, en major o menor mesura, els corrents internacionals associats a l'anomenat «gir lingüístic» i la nova història cultural. Unes innovacions que són especialment pertinents per als historiadors de l'Espanya contemporània perquè suposen un repte directe a la coherència i legitimitat de les grans narratives històriques, especialment aquelles derivades de la modernització, tant la liberal com la marxista. Els autors dels articles que conté aquesta recopilació tracten de negociar la tensió constant entre l'anàlisi del passat i els reptes del present.

Introducción. El atraso y sus descontentos: entre el cambio social y el giro cultural

¿Por qué es importante la revolución liberal en España? Culturas políticas y ciudadanía en la historia española

Historia del movimiento obrero. ¿Una nueva ruptura?

La política de los paisajes campesinos en la ciudad: mujeres, niños y resistencia familiar en la Valencia de la segunda mitad del siglo XIX

La novela y la nación en la literatura española de la Restauración (1877-c. 1898): espacios e imaginarios narrados

Colón y Camagüey: los restos de la nación a finales del siglo XIX en España y Cuba

Fascismo, fascistización y desarrollismo en la dictadura franquista

Artículos cortos

«La cabeza y el corazón de España»: Nuevas perspectivas sobre el nacionalismo y la nación

Los historiadores españoles y la historiografía de habla inglesa

El lugar de cada cual (Everyone’s place)

Burguera, M. [Mónica] & Schmidt-Novara, C. [Christopher] (2008). Historias de España contemporánea. Cambio social y giro cultural. Universitat de València.

Burguera, Mónica y Schmidt-Novara, Christopher. Historias de España contemporánea. Cambio social y giro cultural. Universitat de València, 2008.

BURGUERA, Mónica y SCHMIDT-NOVARA, Christopher. Historias de España contemporánea. Cambio social y giro cultural. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7039-1.

Burguera, Mónica y Schmidt-Novara, Christopher. Historias de España contemporánea. Cambio social y giro cultural. Valencia: Universitat de València; 2008. 232 p.