Health and Medicine in Rural Europe (1850-1945)

Josep L. Barona, Steven Cherry, eds.

ISBN: 978-84-370-6334-8

Matèria: medicina

Idioma: anglès

Any ed.: 2005

La historiografia mèdica recent és principalment urbana. La salut en el medi rural ofereix noves perspectives que inclouen els processos d'interacció entre salut, cultura i medicina en el marc comparat europeu. Health and Medicine in Rural Europe reflecteix l'esforç combinat de grups d'investigació de Noruega, Anglaterra i Espanya. La primera part del llibre inclou sis capítols que combinen un acostament global a "allòl rural" en el context europeu amb estudis regionals específics. Analitzen també les polítiques sanitàries a l'Espanya rural, el sistema zemstvo al nord de la Rússia europea o les diferents percepcions entre poblacions rurals i urbanes i la seua transformació a Noruega. La Conferència Europea d'Higiene Rural celebrada a Ginebra en 1931 i les repercussions sobre l'administració sanitària espanyola donen pas a una reflexió sobre les interaccions entre medicina i cultures locals a Espanya, Noruega i la Rússia europea. La segona part s'ocupa de la salut rural i la pràctica mèdica: la labor dels metges generals als hospitals i serveis de salut de la regió anglesa; la funció dels metges rurals a la societat valenciana i a la regió de Baviera, o les estratègies de lluita contra les malalties infeccioses a la València rural. Els dos capítols següents estan consagrats al paludisme en les granges de East Anglia i a les campanyes desenvolupades a Alacant durant el primer terç del segle XX. La part final es refereix a aspectes institucionals: la tasca de la Acadèmia d'Higiene de Catalunya; les xarxes assistencials en la Mallorca rural, els primers hospitals infantils a Anglaterra o la tasca realitzada per la Gota de Llet a Alacant.

Barona Vilar, J. L. [Josep Lluís] & Cherry, S. [Steven] (2005). Health and Medicine in Rural Europe (1850-1945). Universitat de València.

Barona Vilar, Josep Lluís y Cherry, Steven. Health and Medicine in Rural Europe (1850-1945). Universitat de València, 2005.

BARONA VILAR, Josep Lluís y CHERRY, Steven. Health and Medicine in Rural Europe (1850-1945). Valencia: Universitat de València, 2005. ISBN 978-84-370-6334-8.

Barona Vilar, Josep Lluís y Cherry, Steven. Health and Medicine in Rural Europe (1850-1945). Valencia: Universitat de València; 2005. 372 p.