Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse

Antonio García-Gómez, Mercedes Díez-Prados, eds.

Col·lecció: English in the World Series, 13

ISBN: 978-84-9134-287-8

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Idioma: castellà, anglès

Any ed.: 2018

Enquadernació: rústica

Format: 14 x 22,5 cm

Pàgines: 240

15,00 €

Disponible en formato electrónico:

Sinopsi

Detalles

This volume delves into the discursive construction of three closely linked linguistic functions: evaluation, emotion, and persuasion in order to explore how they may intertwine. The discourse genres examined comprise business pitches, political debates, media discourse, fiction, social networks, etc., either in English or Spanish. The editors bring together a miscellanea of papers written by scholars from different Spanish universities and with different research backgrounds to deal with diverse topics under the general premise that an evaluative process underlies every persuasive act and that persuasion is commonly achieved by emotive discourse.

Aquest volum aprofundeix en la construcció discursiva de tres funcions lingüístiques estretament vinculades: l'avaluació, l'emoció i la persuasió per a explorar com poden entrellaçar-se. Els gèneres discursius examinats inclouen discursos de negocis, debats polítics, discursos mediàtics, ficció, xarxes socials, etc., ja siga en anglès o en espanyol. Els editors reuneixen una miscel·lània de treballs escrits per acadèmics de diferents universitats espanyoles i amb diferents antecedents de recerca per a tractar diversos temes sota la premissa general que tot acte persuasiu es basa en un procés avaluatiu i que la persuasió s'aconsegueix comunament mitjançant un discurs emotiu.

Índex

Indice

CONTENTS

Notes on Contributors

Exploring Evaluative, Emotive and Persuasive Strategies in Discourse: Introductory Remarks

Antonio García-Gómez & Mercedes Díez-Prados

PART 1

A CROSS-LINGUISTIC APPROACH

1 Comparing Engagement in Non-fictional Texts: An English-Spanish Contrastive Study of Argumentative and Expository Texts from a Parallel Corpus

Marta Carretero

2 With Two Colours: Multimodal Persuasion in Sociopolitical Posters

Silvia Molina-Plaza

3 Sentimiento atlético: Persuasion and Emotion at Play

María José García-Vizcaíno

4 When It Takes Two to Scare One: Managing Fear Appeals in Triadic Dialogues in Health Care Settings

Bruno Echauri Galván

PART 2

A FUNCTIONAL AND SOCIO-COGNITIVE APPROACH

5 Delving into the Psychotic Mind of Norma(n) Bates: Evaluation and the Authorial Voice in Narrative Fiction

Joaquín Primo-Pacheco

6 Romantic Homosexual Male Construction of Identity in Love Song Lyrics

Ionut Alecsandru

7 Linguistic Choices in Persuasive Discourse: Preliminary Analysis of Self-reference, Positive Polarity and Sentence Construction

Rosa Muñoz Luna

8 Digital Storytelling and the Art of the Emotional Appeal: the Case of Despite My Fears

Isabel Alonso-Belmonte

Citació

Díez Prados, M. [Mercedes] & García Gómez, A. [Antonio ] (eds.) (2018). Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse. Universitat de València.

Díez Prados, Mercedes y García Gómez, Antonio (eds.). Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse. Universitat de València, 2018.

DÍEZ PRADOS, Mercedes y GARCÍA GÓMEZ, Antonio (eds.). Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9134-287-8.

Díez Prados, Mercedes y García Gómez, Antonio (eds.). Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse. Valencia: Universitat de València; 2018. 240 p.

Copiar al portapapeles