Product Documents

El Periodisme digital amb valor

Claus per a la sostenibilitat de la premsa

Enrique Canovaca de la Fuente

Col·lecció: Aldea Global, 40

ISBN: 978-84-9134-455-1

Matèria: filologia

Submatèries: comunicaciò i traducció

Idioma: català

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 2019

Els canvis en la societat provocats per l’aparició de webs informatius i la difusió d’informació a través de les xarxes socials han transformat la manera d’informar-se del públic, la qual cosa ha afectat profundament el model de negoci dels mitjans de comunicació. L’estudi parteix de l’anàlisi de diversos mitjans catalans, però es fa extensiu als mitjans espanyols i als de qualsevol país. Analitza com està canviant la relació de la premsa amb l’audiència, com s’haurien d’organitzar les redaccions, quins són els riscos que planteja la distribució dels continguts a les xarxes o com estan canviant les fonts d’ingressos dels mitjans, entre altres assumptes. En definitiva, quines han de ser les bases per a la regeneració periodística que necessita el sector i quina és la proposta de valor dels mitjans per al futur. L’autor proposa als responsables dels mitjans, com a alternativa, la rigorositat i la veracitat informatives, l’exercici d’un periodisme crític, la participació del públic o la transparència, entre d’altres.

Pròleg

3. Sistemes de subscripció

4. Conclusions. La viabilitat del periodisme amb valor

5. Annexos. Entrevistes

5.1. Entrevista a la directora d’Innovació i Nous Negocis de l’Ara, Georgina Ferri, i al responsable d’Ara Data, Auri Garcia (12-12-2017)

5.2. Entrevista al conseller delegat de l’Ara, Salvador Garcia (22-1-2018)

5.3. Entrevista al cofundador de Crític, Joan Vila (12-12-2017)

5.4. Entrevista al director de Vilaweb, Vicent Partal (29-12-2017)

5.5. Entrevista al director de Reusdigital.cat, Marià Arbonès (7-1-2018)

5.6. Entrevista al director digital del Grup Zeta, Albert Sáez (17-1-2018)

5.7. Entrevista al director de La Vanguardia digital, Jordi Juan (28-9-2018)

Canovaca de la Fuente, E. [Enrique] (2019). El Periodisme digital amb valor. Claus per a la sostenibilitat de la premsa. Universitat de València.

Canovaca de la Fuente, Enrique. El Periodisme digital amb valor. Claus per a la sostenibilitat de la premsa. Universitat de València, 2019.

CANOVACA DE LA FUENTE, Enrique. El Periodisme digital amb valor. Claus per a la sostenibilitat de la premsa. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-455-1.

Canovaca de la Fuente, Enrique. El Periodisme digital amb valor. Claus per a la sostenibilitat de la premsa. Valencia: Universitat de València; 2019. 208 p.