Product Documents

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Any ed.: 2017

La història medieval de València comença a estar present en tots els grans debats de la historiografia internacional per la seua nova i profunda aportació al desenvolupament econòmic premodern i al moviment de les societats mediterrànies o per les moltes innovacions en la cultura política i en l'experimentació de noves pràctiques socials. En una primera part el volum aborda els problemes d'historiografia i metodologia de la història social i econòmica de l'Edat Mitjana. Però Iradiel dedica una gran part d’aquest volum a l'explicació del funcionament de les modernes economies euromediterrànies basades en la forta mobilitat social, en els fonaments de la cultura mercantil, en l'obertura d'espais i escales més enllà del local i en les innovacions tècniques dels homes de negocis que caracteritzen les identitats urbanes.

«PAULINO IRADIEL, HISTORIADOR CRÍTICO DEL MEDIEVALISMO»

I. HISTORIOGRAFÍA, METODOLOGÍA Y FUENTES

1. Definir y medir el crecimiento económico medieval

2. La transición y los aspectos del desarrollo comercial y manufacturero en la Europa bajomedieval y moderna

3. Antes de la identidad, las identidades. Reflexiones desde la periferia

4. Economía y sociedad feudo-señorial: cuestiones de método y de historiografía medieval

5. Medievalismo histórico e historiográfico

6. Fuentes de derecho privado: protocolos notariales e historia económica

II. EL MEDITERRÁNEO MEDIEVAL Y LA CORONA DE ARAGÓN

7. La idea de Europa y la cultura de las élites mercantiles

8. Metrópolis y hombres de negocios (siglos XIV y XV)

9. Nápoles en el mercado mediterráneo de la Corona de Aragón

10. La economía de la Corona de Aragón a finales de la Edad Media

III. CORPORACIONES, INDUSTRIA Y COMERCIO

11. En el Mediterráneo occidental peninsular: dominantes y periferias dominadas en la baja Edad Media

12. Corporaciones de oficio, acción política y sociedad civil en Valencia

13. Consecuencias económicas y demográficas de las epidemias del siglo xv en la Corona de Aragón

14. El siglo de oro del comercio valenciano

15. El comercio en el Mediterráneo entre 1490 y 1530

Iradiel Murugarreu, P. [Paulino] (2017). El mediterráneo medieval y Valencia. Economía, sociedad, historia. Universitat de València.

Iradiel Murugarreu, Paulino. El mediterráneo medieval y Valencia. Economía, sociedad, historia. Universitat de València, 2017.

IRADIEL MURUGARREU, Paulino. El mediterráneo medieval y Valencia. Economía, sociedad, historia. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-9134-076-8.

Iradiel Murugarreu, Paulino. El mediterráneo medieval y Valencia. Economía, sociedad, historia. Valencia: Universitat de València; 2017. 402 p.