Índex del llibre:

El desván de la evolución

François Jacob

Andrés Moya, Juli Peretó, eds.

Col·lecció: Honoris Causa, 23

ISBN: 978-84-370-6646-2

Matèria: ciències, medicina

Submatèries: biologia

Any ed.: 2007

Enquadernació: cartoné

François Jacob, Premi Nobel de Fisiologia o Medicina el 1965 i doctor Honoris Causa per la Universitat de València des del 1993, és un dels biòlegs més distingits del segle XX. Les seues aportacions han estat: revelar com es regula l'expressió dels gens en bacteris, l'elaboració del model de l'operó i l'estudi del desenvolupament animal amb l'embrió de ratolí com a model.

Premi Nobel de Fisiologia o Medicina en 1965 i doctor Honoris Causa per la Universitat de València des de 1993, és un dels biòlegs més distingits del segle XX. Les seues aportacions han estat: revelar com es regula l'expressió dels gens en bacteris, l'elaboració del model de l'operó i l'estudi del desenvolupament animal amb l'embrió de ratolí com a model. Encara que la seua biografia científica recorre les principals etapes del progrés de la biologia molecular contemporània, Jacob mai no ha distingit entre el descobriment científic i la reflexió sobre com s'arriba a ell. D'on es deriva el gran interès que susciten les seues aportacions a la història de les idees i, en particular, a l'epistemologia de la biologia. Jacob ha fet popular la imatge, rica i valuosa, de l'evolució biològica com un bricolatge, de vegades molt tosc, i no com el resultat d'un disseny d'enginyeria.