Product Documents

El desván de la evolución

François Jacob

Andrés Moya, Juli Peretó, eds.

Traducció: Dolors Udina

Col·lecció: Honoris Causa, 23

ISBN: 978-84-370-6646-2

Matèria: ciències, medicina

Submatèries: biologia

Any ed.: 2007

Enquadernació: cartoné

Premi Nobel de Fisiologia o Medicina en 1965 i doctor Honoris Causa per la Universitat de València des de 1993, és un dels biòlegs més distingits del segle XX. Les seues aportacions han estat: revelar com es regula l'expressió dels gens en bacteris, l'elaboració del model de l'operó i l'estudi del desenvolupament animal amb l'embrió de ratolí com a model. Encara que la seua biografia científica recorre les principals etapes del progrés de la biologia molecular contemporània, Jacob mai no ha distingit entre el descobriment científic i la reflexió sobre com s'arriba a ell. D'on es deriva el gran interès que susciten les seues aportacions a la història de les idees i, en particular, a l'epistemologia de la biologia. Jacob ha fet popular la imatge, rica i valuosa, de l'evolució biològica com un bricolatge, de vegades molt tosc, i no com el resultat d'un disseny d'enginyeria.

Nota de los editores: Andrés Moya y Juli Peretó

DISCURSOS PRONUNCIADOS

EN EL ACTO DE INVESTIDURA

Laudatio académica a cargo del Dr. Luis Franco Vera

Lectio pronunciada por el Dr. François Jacob

Palabras de clausura del Dr. Ramon Lapiedra i Civera

LA OBRA DE F. JACOB

Los trabajos científicos de François Jacob de Michel Morange

ESCRITOS SELECCIONADOS

1. Conclusiones generales: mecanismos teleonómicos en metabolismo, crecimiento y diferenciación celular

2. Lección inaugural de la cátedra de genética celular del Collège de France.

3. Genética de la célula bacteriana

4. Evolución y bricolaje

5. Bricolaje molecular en la evolución

6. Complejidad y bricolaje

7. Biología molecular: la próxima etapa

8. Pasteur y los pasteurianos: un cierto estilo de ciencia

9. La emergencia de la biología moderna

10. Genética y política

11. Conclusiones de un debate sobre células troncales derivadas de embriones humanos

TESTIMONIO PERSONAL

1. Genética: cuestiones verdaderas, debates falsos

2. Entrevista a François Jacob

APÉNDICE

Genetic Regulatory Mechanisms in the Synthesis of Proteins de F. Jacob y J. Monod

BIBLIOGRAFÍA CITADA

Jacob, F. [François] & Moya, A. [Andrés] & Peretó, J. [Juli] (2007). El desván de la evolución. Universitat de València.

Jacob, François y Moya, Andrés y Peretó, Juli. El desván de la evolución. Universitat de València, 2007.

JACOB, François y MOYA, Andrés y PERETÓ, Juli. El desván de la evolución. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6646-2.

Jacob, François y Moya, Andrés y Peretó, Juli. El desván de la evolución. Valencia: Universitat de València; 2007. 360 p.