Product Documents

El acceso al empleo público en España

Estudio comparado y propuestas de mejora

Alba Soriano Arnanz, Andrés Boix Palop

Col·lecció: Papers, 4

ISBN: 978-84-9134-598-5

Matèria: dret

Any ed.: 2020

Un dels problemes de tipus estructural amb més repercussions dels que afecten les administracions públiques espanyoles a tots els nivells té a veure amb un sistema de selecció del personal que no compleix bé les seues funcions. Aquesta es fa per mitjà d’uns procediments a vegades massa rígids i quasi sempre molt desvinculats de les capacitats i competències realment necessàries i importants per a desenvolupar una bona tasca al servei de tothom. A més, les estructures burocràtico-administratives no sempre tenen un disseny de la suficient qualitat per a fomentar acompliments eminentment professionals i assegurar que el personal tinga les garanties adequades per al desenvolupament autònom de les seues funcions, al marge dels dictats polítics respecte d’aquelles qüestions on aquesta interferència no és desitjable. Aquest estudi s’ocupa específicament d’assenyalar els problemes i les ineficiències que, al nostre parer, es deriven d’un model de selecció del personal de les administracions que estimem molt necessari reformar. Per això, no sols s’analitzen els defectes de l’actual sistema, sinó que, conservant les seues virtuts i examinant els exemples d’Alemanya, França, el Regne Unit, Itàlia, els EUA i la Unió Europea, es proposen i raonen tota una sèrie de modificacions, tant substancials i estructurals –que vagen a l’arrel del model– com d’altres, que podrien ser objecte d’una implantació més progressiva, dels sistemes de selecció del personal de les administracions públiques espanyoles.

Soriano Arnanz, A. [Alba] & Boix Palop, A. [Andrés] (2020). El acceso al empleo público en España. Estudio comparado y propuestas de mejora. Universitat de València.

Soriano Arnanz, Alba y Boix Palop, Andrés. El acceso al empleo público en España. Estudio comparado y propuestas de mejora. Universitat de València, 2020.

SORIANO ARNANZ, Alba y BOIX PALOP, Andrés. El acceso al empleo público en España. Estudio comparado y propuestas de mejora. Valencia: Universitat de València, 2020. ISBN 978-84-9134-598-5.

Soriano Arnanz, Alba y Boix Palop, Andrés. El acceso al empleo público en España. Estudio comparado y propuestas de mejora. Valencia: Universitat de València; 2020. 120 p.