Del paraíso ultramarino al infierno colonial

Virginia (siglos XVI-XVII)

Malena López Palmero

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 190

ISBN: 978-84-1118-128-0

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2023

Format: 17 x 23,5 cm

Disponible en accés obert:

Aquesta història sobre la primerenca colonització de Virgínia (segles XVI-XVII) descriu l’evolució d’aquests territoris des de la seua concepció com un nou paradís ultramarí i relaciona les expectatives imperials i la dinàmica històrica del primer assentament anglès a l’espai nord-americà, fins que aquest es transforma en un infern colonial a causa de la resistència dels nadius. S’hi analitzen la importància de la literatura de viatges com a motor de l’expansió ultramarina anglesa, la construcció de representacions (textuals i visuals) sobre l’alteritat indígena i l’impacte cultural de l’experiència americana a la metròpoli, especialment per la formulació de desenvolupaments intel·lectuals i literaris d’abast universal. Així mateix, l’èmfasi en la dimensió del conflicte interètnic revela una trama de debilitat, frustració, autoritarisme i violència colonial, que es va projectar descarnadament contra els indígenes –tal com evidencia la història de Pocahontas– i també contra els colons comuns, que van veure ofegats els seus somnis d’emancipació al Nou Món.

Biografía

Malena López Palmero  doctora en Història (2014) per la Universitat de Buenos Aires (UBA), és professora d’Història dels Estats Units a l’Escola d’Humanitats de la Universitat de San Martín i al Departament d’Història de la Facultat de Filosofia i Lletres de l’UBA. S’ha dedicat principalment a l’estudi dels viatges ultramarins de la primerenca Edat Moderna i s’ha especialitzat en la colonització anglesa de Virgínia entre els segles XVI i XVII. Ha estat professora convidada a l’École des Hautes Études a Sciences Socials i a la Southwest University (Chongqing, Xina). Ha rebut beques de doctorat (UBA i Consell Nacional d’Investigacions Científiques i Tècniques d’Argentina), d’especialització (Stanford University i New York University) i de recerca (Universitat Pablo de Olavide i John Carter Brown Library).

CAPÍTULO 1 La presencia inglesa en América a través de los libros

CAPÍTULO 2 De la virtud a la barbarie: la otredad americana en los orígenes de la colonización de Virginia

CAPÍTULO 3 Los ecos visuales de la frustrada colonización de Roanoke: John White y Théodore de Bry

CAPÍTULO 4 De Virginia al lenguaje universal: el discurso colonial de Thomas Hariot

CAPÍTULO 5 Semblanzas de un naufragio en La tempestad, de William Shakespeare

CAPÍTULO 6 Crisis, conflicto y guerra: el infierno colonial

CAPÍTULO 7 Pocahontas entre dos mundos: el derrotero de la colonización

REFLEXIONES FINALES

López Palmero, M. [Malena] (2023). Del paraíso ultramarino al infierno colonial. Virginia (siglos XVI-XVII). Universitat de València.

López Palmero, Malena. Del paraíso ultramarino al infierno colonial. Virginia (siglos XVI-XVII). Universitat de València, 2023.

LÓPEZ PALMERO, Malena. Del paraíso ultramarino al infierno colonial. Virginia (siglos XVI-XVII). Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-1118-128-0.

López Palmero, Malena. Del paraíso ultramarino al infierno colonial. Virginia (siglos XVI-XVII). Valencia: Universitat de València; 2023. 292 p.