De qué hablamos cuando hablamos de violación

Sohaila Abdulali

Traducció: Magalí Martínez Solimán

Col·lecció: Feminismos, 143

ISBN: 978-84-9134-522-0

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra

Any ed.: 2020

Aquest llibre revolucionari, profund, provocador i intel·ligent, analitza l’abús sexual i el discurs global sobre la violació des del punt de vista de la supervivent d’una violació en grup a Bombai quan era adolescent. Sohaila Abdulali és escriptora, exasesora de supervivents i activista. Quan parlem de víctimes de violació solem dir: “Podria haver sigut la teua mare o la teua germana o la teua filla”, però en estranyíssimes ocasions diem “el violador podria haver sigut el teu pare o el teu germà o el teu fill”. L’autora reivindica un debat més franc sobre la violació. Aborda sense embuts però amb subtilesa les complexitats de la violència sexual, critica encertadament els tabús simplistes i planteja preguntes esclaridores com ara si veritablement el model “sí és sí i no és no” té en compte de manera adequada a una dona que “tria” que la violen en lloc que la maten o a una que “cedeix” davant un home amb poder en el món professional al qual pertany.

Abdulali, S. [Sohaila] (2020). De qué hablamos cuando hablamos de violación. Universitat de València.

Abdulali, Sohaila. De qué hablamos cuando hablamos de violación. Universitat de València, 2020.

ABDULALI, Sohaila. De qué hablamos cuando hablamos de violación. Valencia: Universitat de València, 2020. ISBN 978-84-9134-522-0.

Abdulali, Sohaila. De qué hablamos cuando hablamos de violación. Valencia: Universitat de València; 2020. 260 p.